• Tasha78

Hemlagat!

Har någon provat ge fylld paprika hade tänkt göra dte till oss vuxna imorgon och så kom jag på att jag kan ju göra en till dottern och utesluta bacon för den är väl för salt

• Tasha78
    Tasha78 skrev 2009-11-19 21:08:38 följande:
    jag använder raspolja
    jag menar ju rapsolja
  • Tasha78

idag gjorde jag fylld paprika till min 7 månaders tjej
    jag fyllde paprikan med köttfärs, vitlök, dill, riven morot, riven potatis och ris sen fick det koka ca 1 timme tills paprikan var mjuk sen tog jag bort skalet och passerade med 1msk olja och 1/2dl av kokvattnet det blev gott

• Tasha78
    norgesessan skrev 2009-11-20 21:27:41 följande:
    Min Isabelle har också fått majskrokar...Vi köpte en stor påse, sen köper vi inte mer, för det gick åt för snabbt. Hon reagerade inte på att hon fick mycket i munnen, har du smakat själv? dom smälter direkt..
    min tjej fick majskrokar för någon dag sedan hon blev helt besatt och tar man den ifrån henne gallskriker hon
  • Tasha78

jag började ge potatis men det gick inte alls så jag hoppade över allt och började ge blandad mat på en gång

• Tasha78

jag lyckas inte få till hemmalagad mat alls hon klöks av den men vanlig burkmat går bra, tror ni det kan vara att min mat är för torr kanske

• Tasha78

ok tack för tipset ska prova det, det är just kyckling som inte går hem jag jag ska prova göra det mer vattnigt

• Tasha78

vist är det någon som har gjort någon blandning med frukt och yoghurt vill ni berätta hur ni har gjort hade tänkt prova

• Tasha78

Fru Hennerdal skrev 2009-11-25 11:23:09 följande:

Vi har faktiskt blandat mosad banan med lite turkisk yougurt. Även med annan fruktpuré. Fungerar bra även om sonen inte är överförtjust i yougurt ännu...
    ok då provar jag tack
  • Tasha78
    kokos skrev 2009-11-25 11:23:49 följande:
    har blandat turkisk yoghurt med bland annat banan, äpple+kanel, päron. Mycket populärt här hemma
    ja våra bar är ju lika gamla så jag ska prova
  • Tasha78

fast jag köpte grekisk går det också bra eller ska det vara turkisk

• Tasha78
    Hemlighet skrev 2009-11-27 13:29:01 följande:
    Vad är E621?
    enligt google Fet av glutamat? (E621)
  • Tasha78

och varför skulle jag googla på det för nu kommer jag bara oroa mig för det också

• Tasha78
    HannaS83 skrev 2009-11-29 20:48:29 följande:
    Hur/ När ger ni frukt till era smattingar? Min lilleman äter glatt all mat men jag är dalig pa att ge frukt... Han gillar mandarinklyfto,r suger ut inehallet. . ellersa far han kanske lite mosad banan i gröten, skulle behöva lite tips (han är 9manader)
    frukt har jag börjat med från 6 månader, för någon dag sedan provade hon mango det var jätte gott
  • Tasha78

kan man ge en 8 månaders pannkakor och man steker det lätt och sen undrar jag man ska ju helst undvika mjölk man man då kanske använda brösmjölk

• Tasha78

jasså jag trodde inte man fick ha det i mat heller så jag gjorde med brösmjölk men hon gillade inte pannkakor

• Tasha78
    Ankissen skrev 2009-12-17 18:41:40 följande:
    Så här äter Ella, 7½ månad gammal: Frukost: amning Mellis: amning Lunch: två isbitar kött/fisk/kyckling, ett potatis, två isbitar grönsaker och färsk frukt eller fruktpuré. Middag: amning Kvällsmat: gröt (fabriksgröt) Nattamat: amning x antal gånger beroende på dagsform... Ibland, om vi inte hinner med att t.ex. äta lunch så switchar jag lunchen och middagen för Ella och ammar till lunch istället.
    exakt så ser vår dag ut också

finns det något skoj man kan göra av julmaten till en 8 månaders
Svar på tråden Hemlagat!