Hemlagat!
Har någon provat ge fylld paprika hade tänkt göra dte till oss vuxna imorgon och så kom jag på att jag kan ju göra en till dottern och utesluta bacon för den är väl för salt
Har någon provat ge fylld paprika hade tänkt göra dte till oss vuxna imorgon och så kom jag på att jag kan ju göra en till dottern och utesluta bacon för den är väl för salt
jag använder raspolja
idag gjorde jag fylld paprika till min 7 månaders tjej
jag fyllde paprikan med köttfärs, vitlök, dill, riven morot, riven potatis och ris sen fick det koka ca 1 timme tills paprikan var mjuk sen tog jag bort skalet och passerade med 1msk olja och 1/2dl av kokvattnet det blev gott
jag började ge potatis men det gick inte alls så jag hoppade över allt och började ge blandad mat på en gång
jag lyckas inte få till hemmalagad mat alls hon klöks av den men vanlig burkmat går bra, tror ni det kan vara att min mat är för torr kanske
ok tack för tipset ska prova det, det är just kyckling som inte går hem jag jag ska prova göra det mer vattnigt
vist är det någon som har gjort någon blandning med frukt och yoghurt vill ni berätta hur ni har gjort hade tänkt prova
Fru Hennerdal skrev 2009-11-25 11:23:09 följande:
fast jag köpte grekisk går det också bra eller ska det vara turkisk
och varför skulle jag googla på det för nu kommer jag bara oroa mig för det också
kan man ge en 8 månaders pannkakor och man steker det lätt och sen undrar jag man ska ju helst undvika mjölk man man då kanske använda brösmjölk
jasså jag trodde inte man fick ha det i mat heller så jag gjorde med brösmjölk men hon gillade inte pannkakor