Inlägg från: fotbollsfru |Visa alla inlägg
  • fotbollsfru

Hemlagat!

Min dotter älskar kyckling!

Jag kokar en kycklingfilé med ett lagerblad och ett par svartpepparkorn. När kycklingen är klar tar jag såklart bort blad och korn. Mixar kycklingen och blandar med kokt, mosad potatis, palsternacka och morot. En riven vitlöksklyfta i och så är det klart!

Fryser också in i gamla barnmatsburkar!

• fotbollsfru
    norgesessan skrev 2009-11-22 20:03:40 följande:
    Det vet jag inte,, Isabelle var nog 8 månader när vi testade det första ggn...Hon började med smakisar generellt när hon var 5 månader.
    Jag tänkte mer på det där med mjölkprodukter...när är det OK att äta lite mer än bara en skvätt i matlagningen?
  • fotbollsfru
    spöketlaban79 skrev 2009-11-23 13:40:02 följande:
    Åh det låter gott!Har någon något bra recept med kyckling?
    Min dotter älskar kyckling!

Jag kokar en kycklingfilé med ett lagerblad och ett par svartpepparkorn. När kycklingen är klar tar jag såklart bort blad och korn. Mixar kycklingen och blandar med kokt, mosad potatis, palsternacka och morot. En riven vitlöksklyfta i och så är det klart!

Fryser också in i gamla barnmatsburkar!
  • fotbollsfru
    BabyJia skrev 2009-11-23 13:51:15 följande:
    Hur länge ska man koka kycklingfilen? Tänkte laga till en kycklingfile med potatis och palsternacka till dottern, så hon får smakat kyckling imorrn.
    Ca. 15 min.
  • fotbollsfru

Någon som har provat att frysa Turkisk yoghurt; går det? Tänkte om man gör lite goa blandningar med Yoghurt och olika bär...

• fotbollsfru
    norgesessan skrev 2009-12-04 11:06:07 följande:
    Testa
    Åh, vilken orginell idé!

Tänkte att det verkar vara rätt många här som testat det ena och det andra. Nån kanske har testat innan och vet om det funkar eller ej...
  • fotbollsfru
    guppyn skrev 2009-12-04 17:17:35 följande:
    erjo: Man ska tänka tallriksmodellen.
    Hur var det nu igen; en tredjedel vardera av protein, kolhydrater och grönsaker va?! Shit; hoppas inte min hemkunskapslärare ser detta...
Svar på tråden Hemlagat!