Hemlagat!
Bra guppyn! Tänkte just att det förra trådnamnet började bli lite inaktuellt för mig också!
Bra guppyn! Tänkte just att det förra trådnamnet började bli lite inaktuellt för mig också!
När började ni ge hela ärtor för era barn att plocka själva med? Jag har inte vågat göra det för jag tycker det ser ut som att de har perfekt storlek att proppa igen halsen med..
Och jag litar inte på att han mosar dem i munnen, han är 9 månader nu.
Då ska jag nog våga prova!
Hela riskorn har funkat här också från typ 7 månader. Tror basmati och jasmin är bra för de blir ju lixom genommjuka, medan vissa andra rissorter har en liten kärna kvar. Man kan säkert överkoka dem ocksp iofs. Råkade ge ett par korn svart råris en gång och de var svårsmälta, kom ut igen hela!
...Och koka gärna kött med ben kvar (tex lamm), det ger också extra buljongig smak! Självklart får du rensa köttet då innan du serverar det.
Jaha, ni har kanske lite mindre kuber än jag. Men ändå bra för en en 6 månaders tycker jag!
Nä, jag tror köpemat innehåller ganska mycket mer vatten...
Frukt till mellis är väl jättebra. Avokado och banan är tex ganska praktiska bara man har med en sked. Inte så jättekladdiga.