Hemlagat!
Isabelle har inte en enda tand
Men ont kan det göra när hon biter i mitt finger ![]()
Isabelle har inte en enda tand
Men ont kan det göra när hon biter i mitt finger ![]()
När min dotter klöks av maten brukar det vara för att det är för smakslöst..Gjorde en kycklinggryta jag knappt kryddade, den får jag krydda i efterhand för att hon ska äta den...Annars har hon reagerat liknande på vissa barnmatsburkar som bara smakar vatten.
Pulversås ger inte jag häller. Det är jättelätt att göra egen sås. Bechamelsås på mest vatten och lite mjölk, + kryddor tex.
Gör man en större sats så kan man ha det i istärningfack och frysa in, och sedanha det i en påse, så har man sås till maten i fortsättningen.
Jasmin använder vi, det går jättebra..
Vi gjorde lyxig barnmat idag...rostbiffpure
Kokade änderna av en rostbiffbit vi åt til middag, och hade i morot, lök, peppar, dill, rosmarin och vitlök..(två båtar).
Frös in det mesta, men det var ca. en isbit över som hon fick smaka när vi åt middag (hon fick mat lite innan idag).
Hon åt det tillsammans med clementinbitar...Hon är tokig i det...
Hemlighet, hade undvikt sånt, för jag har ingen aning om hur mycket det är...Kan ni inte använda torra?
Isabelle har också ätit vitlök idag, men det har vi med, så jag luktar inte om hon luktar..
Du får äta vitlök du med
Min pappa gör det, vad det luktar när maninte äter det själv...(HAn äter mängder, säkert 3-4 båtar på en dag, har inte koll....)
Det verkar inte mycket...För sent för matte nu
Smör går ju bra...fast det är lite salt i det...
Mjölk som dryck ska man undvika, men yoghurt går bra.
Jag ger clementin, antningen delar jag klyftorna i 3, annars håller jag i den. Banab gröper jag ut med skjed, eller mosar lätt på en tallrik, ska hon äta själv tärnar jag den. äpple och "äppliga" päron river jan med finjärnet. är päronet mjukt gröper jag ur den, eller tärnar.
Jag har inte gett köttfärs, gör på grytbitar istället.