• Min högsta önskan

Ovanliga/udda vaggvisor

Har 2 söner.
    Den äldsta har alltid viljat höra "Vyss lull, lilla palt" som vaggvisa när han ska sova.
    Men min yngsta son vill inte höra någon av de vanliga vaggvisorna när han ska sova.
    Nä, den enda sång han blir lugn av och kan slappna av till är "Tänk om jag hade en liten apa".

Har dina barn haft någon ovanlig sång som de vill höra för att bli lugna eller när de ska sova?
    Eller "nöjer" de sej med de gamla vanliga visorna?

• Svar på tråden Ovanliga/udda vaggvisor
  • Gul13

Dottern somnade bäst till "Minns du en sjöman för länge länge sen" från Pippi. Undrar om den heter Kalle-Theodor?

Lite udda. Även sov alla ur Pippi gick bra men Kalle-T han var bäst.

• Min högsta önskan
    Gul13 skrev 2009-11-30 14:07:08 följande:
    Dottern somnade bäst till "Minns du en sjöman för länge länge sen" från Pippi. Undrar om den heter Kalle-Theodor?Lite udda. Även sov alla ur Pippi gick bra men Kalle-T han var bäst.
    Hehe, ja den var ju lite udda.
  • Alexi

Midnatt råder (tipp,tapp) funkar väldigt bra för min ettåring. Men vi blandar ganska mycket, testade en period att köra samma visa varje kväll men det var inte bra, då märkte hon att jag försökte få henne att sova och blev arg...

• Min högsta önskan
    Alexi skrev 2009-12-01 11:30:20 följande:
    Midnatt råder (tipp,tapp) funkar väldigt bra för min ettåring. Men vi blandar ganska mycket, testade en period att köra samma visa varje kväll men det var inte bra, då märkte hon att jag försökte få henne att sova och blev arg...
    Smart tjej!
  • HasseH

Här är det "vid en väg, på en sten, satt en liten flicka" som gäller för treåringen. Femåringen vill gärna höra Limu lima.

• Novasmamma09

Handens fem fingrar! den sjunger jag varje kväll för min dotter!

• sleepygrodis

Min treåring vill höra "Kalle anka satt på en planka"... varje kväll Lite udda godnatt-sång. Men efter det vill hon ofta höra "Under ett yvigt päronträd" också.

• Spookie

Grimasch om morgonen av Vreswijk funkar bäst här!

• Tonx
    Spookie skrev 2009-12-12 20:51:56 följande:
    Grimasch om morgonen av Vreswijk funkar bäst här!
    Den sjunger jag också!
  • Tonx

Bäring nord med Ultima Thule har varit väldigt rogivande för min äldsta!

Yngsta gillar bäst vanliga barnvisor som Trollmor, Videvisan och sånt.

• Min högsta önskan

Nu har lilkillen bytt sång.. Nu funkar det inte längre med "tänk om jag hade en liten apa" utna nu vill han höra "Sjörövar´Fabbe"!

Svar på tråden Ovanliga/udda vaggvisor