Jag orkar ingenting! Måste jag göra saker?
Jag är sjukskriven för depression och ångest sedan 1 oktober. Låg på pysket i fyra veckor, men är nu hemma.
Givetvis är det skönt att slippa sjukhuset, men det som var skönt med att vara där var att man inte behövde göra något särskilt, allt var på rutin.
Nu när jag är hemma pallar jag inte göra nåt.
Orkar inte städa (och tro mig, det behövs...), orkar inte diska, orkar inte svara i telefon, orkar inte ha kontakt med kompisar (men det tvingar jag mig själv till, skicka sms men det är allt jag klarar av), orkar inte gå och träna, orkar inte gå ut på promenad, orkar inte titta på film eller läsa (har ingen som helst koncentrationsförmåga). Jag får påminna mig själv om att sköta hygienen, som att duscha och borsta tänderna. Jag gör det allltså, men det kommer inte naturligt som det brukar om ni fatttar....
Det enda jag gör är sitta vid datorn, och titta på gamla teve-serier på dvd (de avsnitten är inte så långa, så jag klarar att koncentrera mig på ett då och då)
Jag har fått ect-behandling, och på grund av det en ganska kraftig minnesförlust. Kommer inte ihåg konversationer etc.
Nu till det jag funderar på..... borde jag tvinga mig själv till att göra saker? Eller är det okej att sitta i soffan hela dagarna? Jag ska tillägga att de gånger jag har tvingat mig själv att gå ut eller städa eller så, har jag inte mått ett dugg bättre efteråt.
Hjälp mig snälla nån, jag vet inte vad jag ska ta mig till