• Emeraldy

Hur kan stegräknare räkna när den hänger runt halsen?

Jag har en Omron Walking style II som ju ska vara en riktigt bra stegräknare. Det står ju att man ska kunna ha den runt halsen, i fickan eller t om i väskan! Hur kan det funka?? Jag har den alltid i midjan, eller vad man ska säga, i antingen byx, eller fick-linningen beroende på byxmodell.

• Svar på tråden Hur kan stegräknare räkna när den hänger runt halsen?
  • luckyme83

den räknar ju varje gång man guppar till...

• Emeraldy

Fast det känns ju inte så tillförlitligt... Jag kan ju sitta och tokgunga på en stol eller nåt

• luckyme83
    Emeraldy skrev 2009-11-19 20:38:17 följande:
    Fast det känns ju inte så tillförlitligt... Jag kan ju sitta och tokgunga på en stol eller nåt
    haha ja det är ju upp till dig om du vill "fuska " till dig steg på det sättet =)
    funkar även att skaka stegräknaren haha
  • Emeraldy

Ja, fast det är ju just fuska jag _inte_ vill göra Jag vill ju att det ska vara tillförlitligt!

• luckyme83
    Emeraldy skrev 2009-11-19 20:52:14 följande:
    Ja, fast det är ju just fuska jag _inte_ vill göra Jag vill ju att det ska vara tillförlitligt!
    ja men dåså ut och guppa, eller gå menar jag ;)
  • Maggie9510

Vill du kanske att den ska ropa till dig när den märker att du fuskar = skakar den eller sitter i gungstol??

• Emeraldy

Maggie:
    Haha, nä, jag var bara nyfiken på hur det faktiskt kan fungera att den känner av hur många steg jag går om den ligger i min jackficka.

Svar på tråden Hur kan stegräknare räkna när den hänger runt halsen?