• KattenJanson

Söker smultronställen i Göteborg

Hej. Jag och min sambo ska åka till Göteborg på fredag och bo på hotell Riverton i två nätter och på lördagkväll ska vi på teater "Fångad på nätet" med bl a Robert Gustavsson, det ska bli jätteroligt. Men är det någon som har några tips på vart man kan äta gott eller annat roligt att göra. Det finns massor - jag vet, men jag skulle uppskatta några tips iaf. Är det någon som känner till hotellet. Kram

• Svar på tråden Söker smultronställen i Göteborg
  • LinTra

Om du vill äta gott utan att gå på nått jätteflådigt och dyrt kan jag rekomendera Picasso.
    En krogaktig restaurang i mysig och lugn stil. Bra servering och väldigt god mat,
    Jag är själv stamkund där.
    Vill du äta lite dyrare kan du gå på La Vacca, källarkrogen.

Att göra?? Det är så hemskt när man bor i en stad men ändå vet man inte vad man kan göra. Gå in på www.goteborg.com och kolla in eventkalendern, den brukar vara OK.

• littletiger

LinTra:

skulle inte rekommendera "La Vacca". Den fick 1 fyr i fredagens GP (Krubbkollen) och omdömena var inget vidare. Men det är bara vad jag läste, har ej själv varit där. Men det finns nog fler andra bättre restauranger.

Andra restauranger som är bra:

Julien (vid Götaplatsen) är mysig och har bra mat.

Vill ni bara ha en enklare fika eller lunch kan man välja:

Cafe Tintin (Engelbrektsgatan- en tvärgata upp från Avenyn) öppet dygnet runt, jättegoda baguetter och husmanskost till bra priser.

Cafe Vanilj (Kyrkogatan-en liten bit ifrån Kungsportsplatsen)

I övrigt vad som finns att göra, instämmer jag med "Smajla" här ovan

• LinTra

Ang La Vacca.

jag åt där mycket förr eftersom vårt jobb ligger på odinsplatsen, dock bara pizza och i den öppna delen precis vid entrén.
    Dock va jag där med min man i Torsdags och gick bakom baren till ett stort mysigt timmrat rum, åt pepparstek med pommes.. UNDERBART GOTT!
    Jag brukar inte tycka om genomstekt kött, dock måste man ju äta det när man är gravid, men detta va helt underbart som sagt.
    Mannen blev lika nöjd med sin mat.

• Smajla

Gud vad hungrig jag blev nu, och maken som inte kommit hem än

• LinTra

Jag vill inte äta körrfärssås och makaroner ikväll, visst mannen gör den godaste men nu vill jag äta ute.

• Smajla

Maken skulle köpa med sig mat ikväll... Hoppas ni får äta gott då LinTra!

• littletiger

LinTra:

Där ser man vad olika det kan vara! Köket kanske hade en dålig kväll när GP var där?

Men nu åter till TS fråga:

Är det dåligt väder så finns ju det en massa inomhusalternativ:

Universeum

Världskultur museet

Konstmuseet

--

Det finns en guidad bussrundtur som går utanför Stora Teatern

Blir ni trötta på Avenyn så kan man ju alltid ta sig till Linnégatan och alla dess små butiker, restauranger & pubar

Köper ni dessutom Göteborgspasset så ingår det en massa entreer och rabatter m.m

Vet inte så mycket om ert hotell, men tror det är ett ganska bra hotell.

• LinTra

Jag skäms lite.. det blev pizza/kebabtallrik för oss igår.
    Dock från Del Piero som är bra men nu har det blivit mycket utemat sista tiden.

• Smajla

Men LinTra - ibland får man ju faktiskt

• LinTra

Ja.. men om det bara vore ibland. Idag blev det MC-Donalds, skyller det på BM på UL.
    Dom drog ut på tiden så jag var tvungen att äta snabbmat för att hinna till jobbet.
    Duger den ursäkten??

MC-Donalds är inget smultronställe, dock finns det många smultronställen man kan äta maten på, nere i hamnen, uppe på skansen kronan, ramberget mfl.

• Smajla

LinTra - självklart duger den

Fler smultronställen att käka på är ju Saluhallen!

• LinTra

Ja, lunchstället mitt i saluhallen, men soppstället är också bra. Så måste man självklart köpa korv hos Beba.

• Smajla

Soppstället är ju sååå bra!

Svar på tråden Söker smultronställen i Göteborg