Inlägg från: pussgurkan86 |Visa alla inlägg
  • pussgurkan86

Resa till Egypten med barn ?

vi var i egypten förra månaden i Hurghada och vi hade all inclusive, det rekommenderas. vi åt sallad och glass och vi blev inte lösa i magen. vi tog med tabletter ifrån apoteket ifall vi skulle bli dåliga.

vi snorklade men det var jätte svårt så det rekommenderar jag inte till barnfamiljer.

minst 4 veckor innan bör man vaccinera sig.

• pussgurkan86

obs. ett tips, är barnen små kan man vaccineras dom på bvc gratis för hepatit B, annars kostar sprutan 400 kr.

• pussgurkan86
    NoMercy skrev 2009-12-25 18:44:39 följande:
    Fast det är väl hepatit A som är det man i första hand ska vaccinera mot. Då heter sprutan Havrix. Men tar man Twinrix som är lite dyrare så får man både A och B.
    min lilla fick både a och b eftersom vi ska besöka hennes pappas hemland. i egypten så är hepatit a viktigast eftersom det smittar via maten men råkar man ut för en olycka och behöver blod så är det bra att man är vaccinerad mot b också. jag är kanske nojig men jag vill att min tjej ska vara ordentligt skyddad.
  • pussgurkan86

men om man får hepatit b gratis så behöver man bara betala för hepatit a, det var så jag tänkte.

• pussgurkan86
    NoMercy skrev 2009-12-25 21:42:27 följande:
    Ja då förstår jag iof hur du menar. Men behövde ni bara betala mellanskillanden mellan Havrix och Twinrix eller fick hon två sprutor?
    hon fick hepatit b när hon var 3 eller 6 månader, kommer inte ihåg riktigt men hon fick det på bvc sen innan vi åkte till egypten så fick hon bara mot hepatit a och det är den sprutan vi fick betala, kostade 400 kr.
Svar på tråden Resa till Egypten med barn ?