• Juno

Hur stor buffert har du?

I en annan tråd talas om vikten av att ha en buffert. Blir lite nyfiken på om folk ha det och hur stor den i så fall är. Men buffert avser jag sparade pengar som ska användas i särskilda fall om något händer, tex pannan går sönder eller man blir arbetslös. Sparande för konsumtion, tex en resa eller en ny soffa, räknas inte.

Rösta på det allternativ som stämmer med hur du bor.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stor buffert har du?
  • lövet2

Ca 15.000 ligger den på just nu. Det har varierat lite under åren.

You wouldn´t want me to lie, would you?
  • La Lola

Ingen buffert  - villa.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Fluffguf

Ingen buffert alls eftersom jag är i just ett sånt läge där den går åt. Jag bor i hyresrätt.

• mayasmama

åhhh vad jag önskar att jag hade en buffert över 30.000 och bodde i villa! Är så trött på att bo i hyresrätt och ha taskig ekonomi- erkänner lätt att jag är grymt avundsjuk!

• Susanne905

Buffert över 30' - villa.

• Åsa Ystad

Ca 20.000:-, bor i villa. Tror bufferten ryker snart för kyl och frys är riktigt gamla...

• Menhir

En bra bit över 30.000 och bor i villa.

Skönt att ha både om något går sönder och till semestrar etc.

• inteän

Det allmänna rådet kring buffert är att man bör ha minst 2 månadslöner. I dessa tider kanske man borde ha ännu mer, man hör skräckhistorier om att det tar ett halvår att få pengar från a-kassan och sånt.

Därför tycker jag att alternativen är lite märkligt ställda, det högsta är 30 000 kr eller mer.

• Skottan

Mer än 30 tusen. Ensamstående med ett barn jobbar 75% och bor i hyresrätt en 3a med hyra på 6000kr. Pengarna har jag sparat ihop själv. För MIG är de viktigt att ha pengar på banken. Känner mig inte trygg annars.

Svar på tråden Hur stor buffert har du?