• smoolan

Edsberg Sollentuna

Är det någon som kan berätta lite mer om Edsberg i Sollentuna. Hur är boendemiljön? Är det ett "bra" område? Verkar ligga väldigt fint med närheten till vattnet och skog, men samtidigt så dundrar det ju förbi flera större vägar. Vore kul om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter!

• Svar på tråden Edsberg Sollentuna
  • korfu08

Jag bor där och trivs jättebra och det är fina strövområden och vår dotter trivs bra och går på ett bra dagis och jag gillar att det är natur runt där vi bor och vi kommer att fortsätta att bo där.

• smoolan
    korfu08 skrev 2009-11-20 10:18:49 följande:
    Jag bor där och trivs jättebra och det är fina strövområden och vår dotter trivs bra och går på ett bra dagis och jag gillar att det är natur runt där vi bor och vi kommer att fortsätta att bo där.
    Tack! det verkar väldigt fint. Bor ni i radhus eller villa?
  • Me o Mike

Det är helt ok.. Tror det var lite skit förr men det är som sagt bättre nu..
    Tror inte alls ni störs av stora vägar...

• smoolan

Zack o Bella skrev 2009-11-20 10:21:32 följande:

Det är helt ok.. Tror det var lite skit förr men det är som sagt bättre nu..Tror inte alls ni störs av stora vägar...
    Kanske inte. Men den stora relativt nybyggda vägen mot Täby ligger ju rätt nära. Var den jag tänkte på.
  • Me o Mike

Mmm jag förstod det. Den åker jag på varje dag.

Har ni åkt dit och bara stått och lyssnat lite?

smoolan skrev 2009-11-20 10:22:41 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-20 10:21:32 följande:
    Kanske inte. Men den stora relativt nybyggda vägen mot Täby ligger ju rätt nära. Var den jag tänkte på.
  • smoolan

Zack o Bella skrev 2009-11-20 10:23:34 följande:

Mmm jag förstod det. Den åker jag på varje dag.Har ni åkt dit och bara stått och lyssnat lite?
    Nä, vi har åkt lite i området men inte gått ut. Min sambo är skeptisk nämligen... Behöver bra argument för att övertyga honom
  • Me o Mike

Vilken gata där är det?

smoolan skrev 2009-11-20 10:30:37 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-11-20 10:23:34 följande:
    Nä, vi har åkt lite i området men inte gått ut. Min sambo är skeptisk nämligen... Behöver bra argument för att övertyga honom
  • smoolan

Kommer inte ihåg gatan, men den är rätt lång med fina gamla 50-talsradhus.

• Me o Mike

Hmm låter som det är Ribbingsväg kanske!

• skåne tjej

Jag bodde vid edsviken tidigare. väldigt fint och bra område.
    Ligger det inte mest lägenheter i edsberg?

• LyckligaGatan

Bor i Edsberg, jag tycker det är kanon här! Det är lugnt och skönt, vi hyr hos Sollentunahem, även de kanon! Vi hör inget av Norrortsleden, enda kan vara att man hör uttryckningsfordon från Danderydsvägen, men det kommer man nog aldrig ifrån.

Min familj är mitt allt
  • smoolan

Skakar lite liv i den här tråden igen nu när jag varit på visning i ett hus på Rudbecks väg. Frågan är om området tillhör Edsberg eller Landsnora. Ligger egentligen mitt emellan. Verkar vara ett trevligt område, men nu är det ju höst och mörkt så det är svårt att se. Fler synpunkter tas i alla fall gärna emot!

• BeccaGrodan

hej!
    jag har bott nästan hela livet i sollentuna, uppvuxen i edsviken, bodde ett tag precis vid centrum i vuxen ålder o senast jag bodde i sollentuna så bodde jag i kärrdal, bortanför edsberg mot danderydshållet. Fråga mig inte varför men uppe i edsberg skulle jag inte vilja bo, jag vet inte varför egentligen tror inte det är nått "fel" på det området men det är bara en känsla för mig att det kanske inte är så kul där.. men området du pratar om ligger väl precis som du säger mellan edsberg o landsnora, känns som ett helt ok område, nära edsbergsparken, edsviken och gångavstånd både till stinsen och sollentuna centrum. nära till allt!

• Barret08

Jag skulle nog kalla Rudbecks väg för Landsnora. Har bott i Edsberg och trivdes bra. Området har fått ett uppryckning.

• BeccaGrodan

Jo det är jättemånga som säger att Edsberg inte va så kul för men att det är det nu och jamenar det ligger ju väldigt fint nära skog och natur så jag vet inte varför jag ändå fortfarande har den där känslan att det inte skulle va "bra" där. När jag tänker på edsberg ser jag bara slingan som 607:an går  eftersom det är det jag ser av edsberg det ligger ju lixom så skyddat där uppe :)

• sdm16

En fråga till kvinnan som ville köpa ett rådhus i Rudbecksvägen: trivs du där?
    Är det en "bra" område? Jag läste att det fanns några problem i Edbergskolan!
    Visningen är imorgon och jag är lite tvecksam om det är lugn, har bra skolor, dagis...
    Huset ligger i nummret 119.
    Tack!

Svar på tråden Edsberg Sollentuna