Inlägg från: smoolan |Visa alla inlägg
  • smoolan

Edsberg Sollentuna

Är det någon som kan berätta lite mer om Edsberg i Sollentuna. Hur är boendemiljön? Är det ett "bra" område? Verkar ligga väldigt fint med närheten till vattnet och skog, men samtidigt så dundrar det ju förbi flera större vägar. Vore kul om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter!

• Svar på tråden Edsberg Sollentuna
  • smoolan
    korfu08 skrev 2009-11-20 10:18:49 följande:
    Jag bor där och trivs jättebra och det är fina strövområden och vår dotter trivs bra och går på ett bra dagis och jag gillar att det är natur runt där vi bor och vi kommer att fortsätta att bo där.
    Tack! det verkar väldigt fint. Bor ni i radhus eller villa?
  • smoolan

Zack o Bella skrev 2009-11-20 10:21:32 följande:

Det är helt ok.. Tror det var lite skit förr men det är som sagt bättre nu..Tror inte alls ni störs av stora vägar...
    Kanske inte. Men den stora relativt nybyggda vägen mot Täby ligger ju rätt nära. Var den jag tänkte på.
  • smoolan

Zack o Bella skrev 2009-11-20 10:23:34 följande:

Mmm jag förstod det. Den åker jag på varje dag.Har ni åkt dit och bara stått och lyssnat lite?
    Nä, vi har åkt lite i området men inte gått ut. Min sambo är skeptisk nämligen... Behöver bra argument för att övertyga honom
  • smoolan

Kommer inte ihåg gatan, men den är rätt lång med fina gamla 50-talsradhus.

• smoolan

Skakar lite liv i den här tråden igen nu när jag varit på visning i ett hus på Rudbecks väg. Frågan är om området tillhör Edsberg eller Landsnora. Ligger egentligen mitt emellan. Verkar vara ett trevligt område, men nu är det ju höst och mörkt så det är svårt att se. Fler synpunkter tas i alla fall gärna emot!

Svar på tråden Edsberg Sollentuna