• Lindisen1

Celluliter - helt omöjligt att få bort???

Är det någon som vet om det överhuvudtaget går att få bort celluliter?
    Jag har pendlat upp och ner i vikt under alla år, och har sen jag var som allra, allra smalast (när jag hade bantat ner mig), gått upp 20 kg. Allteftersom kilona har kommit har också celluliterna kommit. Kan man få bort dem om man går ner i vikt och försöker träna upp rumpan, eller är man "livstidsdömd"??? Jag hatar dem, det är bara såå fult, och man måste alltid ha bikini med "ben" för att det ska se så snygg ut som möjligt.

Vore såå glad om någon vet!

Lindisen

• Svar på tråden Celluliter - helt omöjligt att få bort???
  • hidden angel

vem hade inte velat slippa de rackarna?? ;/
    tror inte det finns några knep.. då hade väl alla använt sig av dem?

• Lindisen1

Men det är väl lite som så att de kommer när man går upp i vikt (eller har jag fel?), och om jag nu bantar ner mig 20 kilo, kan de inte minska i antal då eller?
    Jag har så mycket så jag inte vet vad jag ska göra, det är såå fult!

• Jennie Brunflo

Man kan ÄTA bort dom....och så kan man gnugga bort dom!!!

Men som sagt.....bästa sättet är ju att väga lagom. Om du är överviktig så är det större risk för celluliter.

Lindisen1.......hur ser dina bodypower-flaskor ut??? Det kliar i fingrarna på mig, jag vill beställa.

• Amilia

Jag hade en del celluliter förrut men jag började träna en hel del , speciellt rumpa och lår fram-och baksida. Å det har minskat mina celluliter med ca 60 % plus att jag dagligen torrborstar för att förbättra blodcirkulationen...

• Lindisen1

Åkej...men mao så borde en hel del utav mina kunna försvinna nu eftersom jag är med i VV och ämnar gå ner en hel del i vikt.
    I sure do hope so!

• Åsa

Det finns krämer som får huden att se slätare ut för stunden. De är hudirriterande och får huden att svullna och därmed se jämntjock ut. Apparater som nyper och knådrar huden kan ha samma effekt. Effekten försvinner snart. Tror inte heller att de där krämerna är så nyttiga.

• atopia

Celluliter verkar vara väldigt vanligt bland oss kvinnor.
    Varför inte acceptera att vi faktiskt ser ut så som vi gör?
    Jag har sett celluliter på både smala och rundhyllta kvinnor och jag tycker faktiskt inte att det är särskilt missprydande.
    Jag tycker att idealet, den androgyna barnkroppen, är helt knäppt för det speglar inte ens en bråkdel av den vuxna befolkningens faktiska utseenden.
    (Jag har också celluliter)

• CeciliaBa

Oh...suck...dessa celluliter. Jag har dom oxå! Blä. Det enda som jag har märkt "hjälper" på mig är att motionera regelbundet och äta bra. Jag försöker nu sluta helt med socker och det är minsann inte lätt...speciellt nu när sommarglassarna lockar så!! Leve GB-sandwich!

• Lindisen1

Atopia!

Nä, OM det är så att det faktiskt går att få bort så tänker jag inte acceptera att man faktiskt ser ut så. Jag vet inte hur mycket du har, men hur snygg är det att de t o m syns när man har byxor på sig (givetvis beroende på vilken typ av byxa)? Nä, jag tänker göra vad jag kan för att få bort det mesta, sen kan jag acceptera att man har lite grann och att man får fler med åldern, men kan man bli finare så varför inte?!

• turia

Har ni sett gladiatortjejerna,,inte har de celluliter? Jag tror man kan träna bort dem. Men vanliga svenssons orkar nog inte träna som en gladiator..

• Malounis

Jag märkte förra veckan när jag drog lite på skinnet på benet att jag börjar få celluiter.
    Har bävat för denna stunden, men trots allt tog jag det med ro. Det var nästan kul faktiskt. Jag känner att jag börjar bli vuxen (har en ganska ungdomligt utseende (inte kläderna dock tror jag, hm) och fok tar mig oftast för typ tio år yngre än vad jag är. kanske inte så dumt egentligen, men ibland känns det som att man vill att folk ska ta en för så "gammal" som man är (fyller 30 i år).
    Och så känner jag mig lite vuxnare också (har barnasinnet kvar) haha.
    Fast, jag lär nog inte uppskatta celluiterna lika mycket om några år...)

• Lindisen1

*He, he*

Jag varken kan eller har någon större lust att träna som en gladiator - men däremot så tror jag att det funkar om man har hyfsad koll på mat + vikt!

• Liten Nina

Jag vet inte ens vad celluliter består av, men har hört att om man tränar och bränner fett så går dom bort. Eller minskar iallafall. Det kanske har något med underhudsfettet att göra?

Jag är väldigt smal, men har ändå apelsinhud på rumpan och lite på låren. Det är på de områdena med mest underhudsfett...

Jag skiter fullkomligt i att dölja det hela, eftersom de flesta kvinnor har dom, och om alla ska gå runt och inte visa det kommer alla bara skämmas och tro att de är ensamma om det. Men om jag har på mig vanliga bikinis, och inte skyler mig så ser alla andra kvinnor att: Jo, hon har också celluliter, då kanske det är okej att jag har vanlig bikini också!

Och "Gladiatorerna" lever på att träna sin kropp, för att se sådär biffiga ut. Dom är med gladiatorerna, jobbar på gym, tävlar i olika kroppsfixerade tävlingar mm.

• turia

Jag har ju också celluliter, jag önskade att jag orkade träna som en gladiator,,men då måste jag nog ta tjänstledigt måste ju orka jobba också.
    Massage, rätt kost, lagom motion får bli min medicin

• Poena

Mina har absolut försvunnit allt mer ju mer jag tränat (tränar mkt ben). Helt och hållet har de dock inte försvunnit. En annan metod som ska funka bra är att gnugga/massera med en borste av träpiggar (finns ex på Kicks o dyl). Jag har en, men är själv lite för lat att stå och massera benen varje dag

Svar på tråden Celluliter - helt omöjligt att få bort???