• Anonym (=()

min Fk handläggare utreder om jag får sjukpenning

Sitter i samma sits, under utreding av FK.
    Har gjort de i 2 månader nu. väntar på betalning för 4 veckor jag var sjukskrivern. Det är då en hel månadslön.
    Kan säga att allt gått åt skogen pga det. Att stå med en hel lön mindre den månaden var något vi absolut inte hade räknat med, något vi tyvärr inte hade råd med. Vi ligger nu efter med massa räkningar och ja bekymrar mig varje kväll hur detta ska gå???

Skulle verkligen behöve pengarna nu, så man kan betala ikapp,men det är inget FK verkar ha vidare överseende med. Jag ringer ca 1 gång i vecka för o ligga på, tyvärr utan resultat.

Så utredning för dom, är förmodligen att de ska öppna ditt ärende i datorn och klicka lite grann...

• Anonym (=()
    Anonym skrev 2009-11-20 16:04:07 följande:
    Anonym (=() skrev 2009-11-20 15:51:36 följande: det är fan tragiskt :( hur länngesen var det du skickade in dina papper? mina skickades i slutet av oktober. ringer i princip varje dag, men inget verkar hända. undrar nu bara hur lång tid det tar. men varför skickar handläggaren hem ett brev till mig där det står att dem fått mitt intyg och ska utreda det? DET om något borde väl vara slöseri med tid. Om jag vill veta hur långt dem kommit kan jag ringa, handläggaren kan lägga sin tid på att handlägga mitt ärende, itne att skicka hem onödiga brev...
    Jag skickade in papper samma dag som ja blev sjukskriven. Så 3 månader sen ca, hade räknat med o få vänta en månad max typ
  • Anonym (=()
    Anonym skrev 2009-11-20 17:28:33 följande:
    ja. o sen när man är sjukskriven på grund av pyskiska besvär, och sedan hamnar i en sån här situation då man har inkasso på sig är inte kul. man blir ju inte friskare av det. ska be min läkare ringa till dem och se om det går att skynda på någorlunda. för om det förtsätter såhär, så blir jag snart inlagd igen orkar inte mer.
    samma var här, psykiska besvär. Nu jobbar jag, men kan säga att de e fan inte lätt när ja får ligga o bekymra mig varje natt för vilken räkning som ska komma till fogden först....
Svar på tråden min Fk handläggare utreder om jag får sjukpenning