• Elisabeth Concordia Nilsson

Hur mycket kostar din/er barnförsäkring?

Jag har roat mig med att titta på riksnormen för socialbidrag. Och i uppspaltningen finns även barnförsäkringen med. Där anses den kosta 60 kronor per månad. Vi betalar genom Folksam, 165 kronor per månad och barn. Hur mycket betalar du?

• Svar på tråden Hur mycket kostar din/er barnförsäkring?
  • April Mamma

Det var en billig en.. =)

Vi har trygg hansa och vi betalar ca 400 kr per månad för två barn...

• hallon2

Föräkring via lärarförbundet.
    Dryga 100-lappen/månad - då innefattas alla barn i familjen!

• tutim

Tror det var 925 kr sist för helår, 1 barn. Länsförsäkringar har vi.

• miss bee

Jag har en grupplivförsäkring och barnförsäkring. Den täcker för mitt barn, sambo,mig och den som är med mig om olycka skulle inträffa. ca 800kr via facket.

• Cendrillona

Jag har folksam och betalar 80 kr per barn, dvs 160 kr i månaden. Men då är det en "facklig" försäkring.

• Miss Lau

Har Trygghansas med högsta beloppen och tror att de kostar runt 2000 kr/år och barn. Kan vara någon hundring mer eller mindre men ungefär 2000 kr/år.

• Majsan70

Jagh ar TH till två barn o den kostar då mellan 160 och 170 r i månaden. Skandia försäringen kostar 181 ronor per månad.

60 spänn tror jag är baserat på försäring genom facket som egentligen inte täcker nånting om man kikar på villkoren.

• Pysselgalningen

TryggHansa 174kr/barn
    Men då tror jag vi har näst högsta eller om det är högsta beloppet man kan försäkra dom för. Samt att vi har rabatter då vi har hem, bil och olyckfallsförsäkringar hos dom.

Svar på tråden Hur mycket kostar din/er barnförsäkring?