• Teza73

    Har nån lyckats till slut trots rökning, lr tack vare rökstopp???

    Jobbar hårt på att sluta röka då jag VET att det minskar chanserna en hel del.
    Men vill ändå höra andras erfarenheter.

    Ingen behöver komma med förmaningar å så, vet jag är puckad som röker och jobbar som sagt hårt på den biten.

    Min sambo och jag har försökt bli gravida i drygt 3 år, i våras gick vi igenom et misslyckat ivf. Jag har 2 stora barn sen tidigare, men nu när jag är äldre verkar det inte alls vilja ta sej. inga fel hittas på oss annars. Jag är 36 år gammal-

    Finns det nån där ute som varit i min sits, ,men som till slut ändå lyckats???

    Antingen trots rökning lr kanske på grund av att ni slutat???

    Vill bara ha lite pepp, då jag känner att tiden rinner ifrån mej/oss.
    Jag är lyckligt lottad som har barn det vet jag, men min sambo har inga egna, å trots att han älskar dom jag har, längtar han ju starkt efter en egen lite knodd.

    Lycka till alla där ute som kämpar, stor styrkekram

  • Svar på tråden Har nån lyckats till slut trots rökning, lr tack vare rökstopp???
  • Pimpinellan

    Finns ett par här som lyckades efter 19 år. Vet inte om mannen eller kvinnan eller båda rökte,men hon blev snabbt gravid efter rökstopp.

  • Teza73

    Tack Pimpinellan, behöver massor me sånt, peppar som 17

    Hur har de gått för dej då, kommer ihåg dej och att ni oxå kämpat ett tag. Hoppas allt går bra

    Kramar

  • Swweetiie

    Jag vet inte OM det hjälpte eller om det var en extrem slump att jag blev gravid..

    Jag har rökt sen jag var ca 14-15 år, minns knappt, har försökt få barn med min sambo i ca 2år med hjälp av hormon sprutor. Sen beslöt jag mig "Att nu jävlar det fanimej nog!" Har säkert försökt 15 ggr, med olika alternativ, nu sluta jag tvärt o vägra ge efter suget.
    Slutade röka, och vipps fick jag två ägg och nu väntar jag tvillingar i vecka 11. Har alltså aldrig haft egen ägglossning förens jag sluta röka, och vid nästa tillfälle (fått hormonsprutor i flera månader) i månaden fick jag ägglossning.

    Och ja, ibland är jag ganska säker på att det hade med min rökning att göra, och ibland tror jag det är en slump.
    Men enligt min läkare så är det nog inte helt omöjligt, (hon blev ganska förvånad oxå). Eftersom vi inte sett ett enda tecken på ägglossning tidigare.

  • Pimpinellan
    Teza73 skrev 2009-11-23 20:53:56 följande:
    Tack Pimpinellan, behöver massor me sånt, peppar som 17Hur har de gått för dej då, kommer ihåg dej och att ni oxå kämpat ett tag. Hoppas allt går braKramar
    Det går väl inte alls kan man säga. 7.e IVF.en snart... Kram och lycka till med rökstoppet!
  • ia89

    jag vet inte hur aktuell den här tråden är just nu men jag tänkte dela med mig av min otroligt positiva erfarenhet.

    vi hade försökt bli med barn i 1år och 10månader när jag slutade röka (har rökt i 7år), samma månad blev jag gravid!

    nu kan det vara massor med saker som gjorde att jag blev gravid då vi precis hade flyttat, jag bytte jobb (pga att jag stressade mig till magsår), fick precis reda på att min syster var gravid och vi hade en tid hos gynekologen för att se hur det stod till med min fertilitet.

    jag är ändå rätt säker på att det var rökningen, men 2dagar efter gynekologbesöket var jag gravid.

    tyvärr slutade graviditeten olyckligt men skam den som ger sig!

    vi har precis gjort en ordentlig utredning på carl von linné kliniken i uppsala, vi flyttar om 14dagar, jag ska börja plugga igen och vi har båda två varit rökfria i 2veckor idag (började röka igen samma dag som aborten).

    jag tycker att det man kan göra är att SLUTA RÖKA, det är bara att välja: barn eller cigaretter - vad vill du mest?
    för mig finns det inget tvivel, men jag hoppas det löser sig för alla som försöker bli med barn.

  • Teza73

    Tack för dina ord:) Planerade starkt att sluta, kände mest att jag behövde fakta och pepp. Men kom inte så långt, fick i dagarna veta att efter 3 långa års försök är jag äntligen GRAVID, helt fantastiskt, så nu är de ju inge snack om saken, fimpade direkt när jag fick veta igår, och så kommer det förbli.

    Kram allihop

Svar på tråden Har nån lyckats till slut trots rökning, lr tack vare rökstopp???