• ia89

Har nån lyckats till slut trots rökning, lr tack vare rökstopp???

jag vet inte hur aktuell den här tråden är just nu men jag tänkte dela med mig av min otroligt positiva erfarenhet.

vi hade försökt bli med barn i 1år och 10månader när jag slutade röka (har rökt i 7år), samma månad blev jag gravid!

nu kan det vara massor med saker som gjorde att jag blev gravid då vi precis hade flyttat, jag bytte jobb (pga att jag stressade mig till magsår), fick precis reda på att min syster var gravid och vi hade en tid hos gynekologen för att se hur det stod till med min fertilitet.

jag är ändå rätt säker på att det var rökningen, men 2dagar efter gynekologbesöket var jag gravid.

tyvärr slutade graviditeten olyckligt men skam den som ger sig!

vi har precis gjort en ordentlig utredning på carl von linné kliniken i uppsala, vi flyttar om 14dagar, jag ska börja plugga igen och vi har båda två varit rökfria i 2veckor idag (började röka igen samma dag som aborten).

jag tycker att det man kan göra är att SLUTA RÖKA, det är bara att välja: barn eller cigaretter - vad vill du mest?
    för mig finns det inget tvivel, men jag hoppas det löser sig för alla som försöker bli med barn.

Svar på tråden Har nån lyckats till slut trots rökning, lr tack vare rökstopp???