• Nektarin

Vad kan man få för en ny Canada Goose-jacka?

Önskade mig en av svärfar då han var till Kina men fick en kort modell, ville ha en lång. Han har sagt att jag kan sälja den om jag vill så jag tänkte det nu (och bjuda honom på en fin middag för förtjänsten:) )

I alla fall, vad kan man begära för den? Alltså en röd kort modell med alla märken och lappar kvar, helt oanvänd. Antar den är äkta då alla märken som är på min andra CG köpt i Sverige finns även på denna. Så...ett förslag?

Ska sälja den till en kollega och vill varken ta under- eller överpris :)

• Svar på tråden Vad kan man få för en ny Canada Goose-jacka?
  • Dilong
    Nektarin skrev 2009-11-22 09:57:30 följande:
    Antar den är äkta...
    Kina är numera "paradiset" på jorden, vad gäller piratkläder.
  • Joico

Det sägs att äkta jackor har ett serienummer... pälsen på luvan ska vara riktigt tjock och fluffig, jackan ska vara matt i färgen/materialet. Ritkigt oschysst att sälja den som äkta om den inte är det, så kolla det riktigt först.

Sen vet jag inte vad man kan ta för den. Vad är den köpt för? Vad kostar dom nya i Sverige?

• Dilong
    Joico skrev 2009-11-22 11:24:50 följande:
    Det sägs att äkta jackor har ett serienummer...
    Det låter som en skröna. Varför skulle någon som är grymt duktig på att göra kopior, missa en sådan enkel sak?
  • Joico

Dunno vet inte mkt om goose-jackor.. mer än att det är löjligt Jag vet bara vad jag har hört, sa inte att det var sant eller inte. Isf kan man nog maila serienumret till dom och fråga. Om det nu finns ett. På NÅT sätt måste det ju gå att se om det är äkta eller inte..

Dilong skrev 2009-11-22 11:28:23 följande:
    Det låter som en skröna. Varför skulle någon som är grymt duktig på att göra kopior, missa en sådan enkel sak?
  • Nektarin

Jag har jämfört jackan med min som är äkta och kan inte se ngn uppenbar skillnad. Pälsen på huvan är tjock och färgen är matt. Jag kommer vara öppen med min kollega och säga precis som det är, att jag inte ser ngn skillnad på denna och min som är köpt på butik i stan. Löjligt eller inte, jag bor uppe i norr och fryser jämt och jag har faktiskt inte haft en varmare jacka än Goos:en. Dessutom tycker jag den är snygg. Som tur är är det helt upp till var och en vad man vill ha för jacka

En ny lång kostar 6000 så en kort kanske går lös på 4-4500. Jag vill inte fråga svärfar vad han gav för den även om han sagt att det är ok att sälja den.

Är 500 spänn rimligt? För mkt, för lite?

• SE10

Är den inköpt i Kina är den med 100% sannolikhet inte äkta oavsett hur lik originalet den är, de äkta är tillverkade i Kanada.

Men 500 låter rätt rimligt tycker jag.

• Kan inte bli bättre än såhär

Kommer den från Kina är det en kopia och om du törs sälja den kan du kanske få 7-800 på Blocket.

• Nektarin

Japp, då kör jag på 500 spänn. Tack för era råd

Svar på tråden Vad kan man få för en ny Canada Goose-jacka?