• biologiskaklockan

ni som tagit primolut hjälp

hur var er menscyjek innan primolut och sen efter

min blev 34 dagar istället för 29-30 nu undrar jag om den kommer gå tillbaks till 29 el om den kommar fortsätta va så lång from nu.?
    kan inte ringa min gyn förrän tis då hon har telefontid
    å hon i receptionen sa att cykeln kan bli ändrad efter primo men hur du

tänkte kolla era erfarenheter

• Svar på tråden ni som tagit primolut hjälp
  • Dollars matte

Varför har du tagit primolut om du har regelbunden menscykel?

Man kan aldrig veta hur det blir, bara att vänta och se. Men troligtvis kommer det att gå tillbaka till som det var. Kanske direkt i nästa cykel, kanske inte förrän om ett tag. Det beror på hur stabila hormoner du har, hur bra de klarar av att du tog tillskott.

• biologiskaklockan

jag tog det för att jag fått mkt spottings och brun mens , har fått den varje månad men sista halvåret börjar den m spottings m.m

• Dollars matte
    biologiskaklockan skrev 2009-11-22 11:42:05 följande:
    jag tog det för att jag fått mkt spottings och brun mens , har fått den varje månad men sista halvåret börjar den m spottings m.m
    Ok, var bara nyfiken.

Jag har inte tagit just Primolut men liknande läkemedel (Provera och Gestapuran), men det var för att jag inte hade någon mens alls. Och när jag slutade med pillren så återgick det till att vara precis som innan. Men jag vet att för andra med utebliven mens har det räckt som "kickstart", men oftast blir det som det alltid har varit när läkemedlet har gått ur kroppen. Spottings har jag dock dålig kunskap om men det borde vara lika individuellt där hur man reagerar.
    Så tyvärr, det är bara att vänta och se...
Svar på tråden ni som tagit primolut hjälp