Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

Ofrivilligt hittad

Hoppentoss skrev 2009-11-22 21:33:57 följande:
    Hej!Din upplevelse är min skräck för mitt kommande barn. Jag önskar att det blir hon som söker upp bionsläkten den dagen hon/han är redo.En stor kram på dig.
    Så ser inte jag det alls, alltså att det är en skräck om vår sons biologiska släkt skulle söka upp oss/min son. (han är ju så liten än så länge och ett bra tag framöver så det är ju oss, hans föräldrar de söker upp i så fall). Jag skulle självklart vara försiktig men samtidigt är det ju fantastiskt att få kontakt - om det är seriöst osv.För man kan ju så klart sätta gränser hur en ev kontakt ska se ut om det över huvudtaget skulle vara en kontakt barn-bioföräldrar eller om det handlar om en kontakt a- och b föräldrar emellan och att man kommer överens om HUR den kontakten skulle se ut, brevledes, mailledes eller kontakt på riktigt....Det är ju frågan i så fall....
    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
  • mammamys06
    Hoppentoss skrev 2009-11-24 10:43:59 följande:
    Om föräldrarna söker upp oss är en annan sak men min skräck är att bio färldrarna söker upp barnet innan han/hon vill eller är mogen. Vi är alla olika... Jag vill att mitt kommande barn har rätt att avgöra hur hon/han skall hantera sin biokontakt. Tränger dom sig på så som TS upplever det så kan det bli jättejobbigt om barnet är mindre.
    Självklart, håller med! Men jag förstår inte hur bioföräldrar ska kunna söka upp våra barn innan de är väldigt stora? Har det hänt? I vuxen ålder är väl en sak. Som TS skriver så är det självklart jobbigt när man inte vill, jag har heller inte velat det som vuxen men jag tror att då kan man nog hantera det bättre och jag tror också man kan ta hjälp av te x organisationen som stod för adoptionen? Man får väl inte söka upp biobarn hur som helst heller? Och lätt är det väl inte heller även om det nu med hjälp av facebook och liknande ökar chanserna/riskerna hur man nu ser det. Men vill man inte bli uppsökt där te x så kan man ju dölja information som mailadress och så?
    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
Svar på tråden Ofrivilligt hittad