Ni runt vecka 20 känner ni er bebis sparka varje dag?
Hej,
undrar om ni som är i runt vecka 20 känner er bebis sparka varje dag? Jag har känt min bebis varje dag de senaste dagarna men inte idag.. Kan inte låta bli att bli lite orolig.. :(
Hej,
undrar om ni som är i runt vecka 20 känner er bebis sparka varje dag? Jag har känt min bebis varje dag de senaste dagarna men inte idag.. Kan inte låta bli att bli lite orolig.. :(
Det varierar säkert beroende på vilket håll fostret ligger åt. När jag var i vecka 20 (är i vecka 22 nu) så kände jag knappt av den alls. Bara som ett litet vagt fladder då och då. Nu är det mycket tydligare. Jag tror inte du behöver oroa dig för det.
Tack för ditt svar. Känner du din bebis varje dag nu när du är i vecka 22?
ja, nu känner jag den varje dag. mycket aktiv. :) men det står såhär på en sida om att vara gravid i vecka 22:
"Fortfarande kan sparkarna komma med flera dagars mellanrum - så oroa dig inte!"
Så fortfarande två veckor senare än där du är nu så är det inte säkert att man känner något jämt. Så som sagt, du behöver säkert inte oroa dig.
Okej, vad skönt.. :)
Någon mer där ute som kan svara på min fråga? :)
Nej det gjorde jag inte.
Jag har gått in i v 21 nu, och jag känner några ggr per dag nu i från magen. Men fortfarande lätt.
Jag började känna att hon rörde sig först vecka 24 ordentligt. Nu i vecka 26 känner jag varje dag. Men jag vet också de som inte känt ett dugg förrän ännu senare.
Håll ut Det kommer!!
jag e snart i vecka 22 ,nu känner man mer av sparkar varje dag...
men i vecka 20 så kände jag inte heller varje dag.oro dig inte... :)
jag är i v.25 nu. kände sparkar från v.19. nån gång per dag iaf.. det var en dag i v.23 som jag inte kände några sparkar en dag! Man blir orolig-såklart! Men oroa dig inte. tror jag läste att from v.26 ska man känna minst 10 rörelser per dag. innan det är det inte ovanligt att inte känna nån dag! Men du kan ju alltid kontakta din bm om du är orolig om du inte har kännt den imorgon!
Tack för alla svar!
Jag kände sparkar dagligen från cirka v 18-19 men så verkar min tjej vara en väldigt aktiv liten brud. Min barnmorska sa att det först är i v.25 man "ska" känna barnet varje dag så du kan vara lugn - det kommer tids nog!
Japp!
Jag e i vecka 21 och jag känner inte heller bebisen varje dag, skönt att läsa att så många upplever samma sak...
Är i vecka 20 och känner inte heller så mycket. Tydligen beror det mycket på hur moderkakan ligger - om den ligger framåt så dämpar den de flesta av sparkarna och eftersom man inte har någon känsel inne i magen så känner man då inte mycket.
jag började känna bebis i vecka 20 och har sedan dess känt i varje dag.
Jag är i vecka 19 och väntar mitt andra barn! Jag känner inte bebisen varje dag. I bland märker jag den tydligt och andra gånger bara vagt. För nån vecka sedan kände jag den inte på 4 dagar och blev jätteorolig, men vid kontroll hos bm hörde vi hjärtljuden =) ...
Är gravid i vecka 19 med mitt 3:e barn och trodde jag skulle känna hur mkt som helst med den här nu, men känner bara den röra på sig ibland! =)
Med mina 2 första så kände jag inte varje dag förren efter vecka 21 ngn! Moderkakan i framvägg med båda då, vet ej med denna...
Idag har bebisen sparkat en massa så nu är jag lugn. :) Tack för alla svar, det lugnar!! Jag har också min moderkaka i framvägg så det har säkert betydelse.