• Mizziz

Julimammor Luleå nr 4

Fortsättningstråd för oss Luleå-mammor :)

Emma (smurfan0) - 6 maj, Elina, 1119 gram, 36 cm
    Sandra Sandra N)- 20 maj: Arvid, 3720 gram 52 cm
    Annelie (Blomman82) - 7 juni: Elsa, 4115 gram, 50,5 cm
    Erika (Erika78)- 8 juni: Oskar, 3980gram 52 cm
    Anna (Anna o marthine)- 14 Juni: Aline, 3750 gram 49 cm
    Karin (Kkarin)- 21 juni: Hugo 2825 gram 47,5 cm
    Jonna (Mizziz)- 26 juni William, 3625g 50cm
    Maria(Trollma)- 14 juli: Bella, 4105 gram 49 cm
    Anne (annee)- 6 juli, Mattias, 4220g 54cm
    Sofia (SABL)- 22 juli: Ludvig, 3035 gram 51 cm
    Anna (Forsen)- 5 augusti: Hugo, 4090 gram 52 cm
    Petra (Nelle07)-11 augusti; Herman, 4145 gram 54 cm
    Malin (Liv10)- 6Sept, Ida, 3100g, 48cm

Gamla tråden om någon vill gå tillbaka och kika :)
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m46630161.html

• Svar på tråden Julimammor Luleå nr 4
  • SABL

Hej tjejer!

Vad bra att du skapade en ny tråd Jonna!

Vi kommer inte att kunna hitta på nått i veckan, det blir ingen massage och ingen fika tyvärr för det är fullt ös - medvetslös. Hoppas att det kommer en lugn vecka snart så jag hinner vila :P

Hoppas att ni alla har det bra! Kram

• Erika 78

Hej!
    Hoppas ni haft en mysig helg!! Vi har tagit det mest lugnt och myst på! Trisst väder!
    Idag var det babysim på schemat..riktigt roligt! Idag var det dyk från kanten som gällde. Oskar är en riktig hejare på att hålla andan under vattnet!

5 :e dagen med gröt också! Än så länge smakportioner 0,5dl idag..och Oskar mumsar på och sväljer riktigt bra! Han fick ont i magen första dagen, resten av dagarna har gått bra. Vi brukar ge oskar vatten att dricka i samband med gröten, tycker att det annars blir "torrt" och klumpar sig kvar i munnen, även om han sväljer jätte bra!

Hur gör ni?

Blir roligt att ses i veckan!Länge sen för våran del!/Erika

• Forsen

Hej tjejer!

Bra att ni har koll på tråden

Usch jag tror jag är lite otursdrabbad just nu... Fått hemsk mjölkstockning i natt! Ger ju Hugo lite ersättning på natten nu för tiden (lite bröst och lite ersättning). Letade efter ett öppnat tetra pack med ersättning och stod antagligen för länge med brösten i kylan! Nu har jag sååååå ont och feber! Bläää. Väntar på att min man ska komma hem och hjälpa mig lite.

Kommer gärna på fika om mjölkstockningen har gått över. Vilken dag var det prat om?

• Nelle07

Karin: Nej tyvärr orkar vi inte ta oss upp så tidigt på morgonen. Vi kommer troligen att gå på babysim på ngt annat ställe efter årsskiftet.

Anna: Onsdag är det fika hos Anne.

Usch vilket regn idag..jag som skickade iväg maken med bilen då jag tänkte att det skulle bli skönt med promenader..det ångrar jag nu.

• Kkarin

Anne: Vilken tid är det fika på onsdag?

• annee

Jag hade tänkt mig från kl 11 om det passar er övriga?
    Är ingen baktant så jag tänkte ha en sallad av nåt slag istället om det duger

ni kan väl göra en lista så jag vet på ett ungefär vilka det blir,
    inboxar er adressen sen..

• Kkarin

Det passar mig ypperligt eftersom jag inte äter kakor nu! Vi kommer

Fika hos Anne och Mattias, onsdag kl 11:

Karin & Hugo

• Mizziz

Erika: Vad kul att det funkar med gröten ! Jag ger alltid vatten till gröt/smakisar . Rotfrukter innehåller så mkt fibrer fick jag höra så då ska dom ha lite extra vatten oxå :)
    Sen brukar jag inte göra gröten enligt anvisningar utan blandar tills jag tycker själv att det är bra konsistens haha ;) Bad mommy ;)

Anna: Men stackars dig !!!! Hoppas att det går över snart. räcker det inte att vi fött barn och sen ska brösten oxå strula :/ Hoppas att vi ses på onsdag !

Anne: Det blir jättebra och vi kan ju faktiskt ta med oss fika oxå :)

Karin & Hugo
    Jonna & William

--

Idag har william fått 5 månaders vaccinet. Gick jättebra. Inga biverkningar än. Han är min glada vanliga gosse :D

• Nelle07

Hej tjejer

Vi har ju haft ute vår lgh för försäljning och äääntligen så blev det klart i fredags. Vi har ju redan tillträde till den nya lgh men har bott kvar här i avvaktan på försäljning. Han som ska köpa lgh vill ha det så snart som möjligt och det passar ju oss bra eftersom vi annars har dubbla hyror.Vi vill helst passa på att flytta när Eriks söner inte är hos oss, vilket är denna vecka. Vi hoppades på att göra det till helgen men Erik ringde tidigare och meddelade att flytthjälpen inte kan då.. utan istället ska vi flytta på onsdag.. alltså nu på onsdag. Och inte en endaste kartong har vi haft hemma. Och Erik har massor på jobbet och måste jobba sent ikväll. Hehe... så jag har lite fullt upp här hemma. Den tråkiga poängen med hela historien är att jag troligen inte kan komma och fika på onsdag.. om inte ett mirkel sker och flytt-fén kommer och fixar allt i natt.
    Önska mig lycka till med packandet!

• Erika 78

Jonna: Joo det känns roligt att det funkar med gröten, ska låta han äta gröt nu i minst 2 veckor innan jag börjar prova med något annat eftersom jag jag helammar ännu! Det tyckte BVC ialla fall! Måste väl "Lyda dem" *skratt*
    Han också tänk att man kanske kan blanda gröten själv som man tycker känns bra...blir nog så i slutändan..

Petra! Hoppas ni inte stressar ihjäl er med flytten, fast jag förstår det är mycket att stå i! Kom i håg att äta, dricka, sova mellan varven! Lycka till!

Anne:
    Oj vilken bra idé med lite sallad! Det är ju i lunch tid...så det blir perfekt!
    Säg om vi ska ta med oss något! Vi skulle ju kunna ha lite knytfika/lunch framöver..

*Karin & Hugo
    *Jonna & William
    *Erika & Oskar ( Kommer nog runt 12 tiden)

Svar på tråden Julimammor Luleå nr 4