Carrohaga skrev 2010-02-15 10:20:18 följande:
Är inte med i facket. Jag har olycksfallsförsäkring på honom nu i alla fall, jag skall kolla vidare med fler försäkringsbolag och se om någon vill täckna. Tycker det är så dumt för det finns ju fler saker de kan bli sjuka av eller ja fler sjuka saker de kan få som inte har med hjärtat att göra.
Ja absolut kan de få fler sjukdommar som ej har med hjärtat o göra.. men det du borde kolla upp om/när du får en försäkring är att andra saker faller ut om det skulle hända nått.. menar så att de inte kommer säga att det beror på hjärtat o skylla på de så ni ej får ut nått om något skulle hända.
Det är rätt vanligt att man kan få teckna försökring men att det sen inte faller ut nått om de skulle hända någonting.. man skyller då ofta på att det beror på de fel han hade innan.
Men jag hoppas du hittar en försäkring till honom, är ju bra o ha en som täcker andra saker.
Tycker du ska kolla upp om du kan teckna en via en fackförening... o är det enda alternativet för att få en försäkring så tycker jag att det kan vara värt fackavgiften, sen har ju alla fackföreningar lite olika i sina barnförsäkringar så de kan vara värt o kolla vad det står om dom.