• lisenlil

Saffran

Nån som vet vilken butik som säljer saffran till lägst pris?

• Svar på tråden Saffran
  • tiger85

58 spänn gav vi för två paket saffran på netto i förra veckan.. låter som de e bland de billigare fast jag tyckte det var ren rånet ;)

• lalasmama

min mamma sa idag att hon betalade 35 kr/st på coop.. :-S

ska kolla på Ica imorron :) köper nog en imorron iaf.. åker nog till netto & köper fler sen..

fler tips på vart det är billigt??

• AlvaLovisa

Jag köpte saffran i en liten butik med utländsk mat, 25 kr för 1 gram iransk saffran. Men jag tycker inte att degen blir så gul som vanligt, mer åt det rosa hållet... Men jag tror att jag kan ha krossat den för lite/låtit den dra i spadet för kort tid, det var hela märken och inte malda i paketet. När man stoppar lite torr krydda i munnen smakar och luktar det saffran i alla fall, även om bullarna blev ganska intetsägande

• mulan

Jag köpte för 40 kr. Men man bakar ju bara lussekatter en gång om året så då är det värt det.

Om ni nu köper billiga som de på lidl så kolla då om det är äkta saffran. Hörde om en förra veckan som köpt billig men den var inte äkta. Hon kände sig väldigt lurad.

• sara3

Det är skillnad mellan saffran och saffran. Jag har använt det med men den håller inte samma kvalitet. ÖB säljer malen saffran av sämre kvalitet med sämre färgstyrka. Men den jag köpte från www.patris.se är äkta iransk hel saffran ( Hela strån ).

• lalasmama

hej igen jag har kollat butikerna här i närheten, o,5 g saffran kostar 33 kr på ica, 37 kr på konsum å 40 kr på apoteket, så det blir ica nästa
    dessutom hittade jag en påse från förra året i kryddskåpet,
    så det räcker att jag köper en påse

vad ska ni baka?
    jag ska göra saffrans-kokos-kakor, saffrans-skorpor & saffransbullar..

• Virrpirr

Köpte på ÖoB för 20 kr påsen och jag märkte absolut ingen skillnad mot ex. Santa Maria som jag brukar använda. Blev jättegott :)

• Emin

jag kommer att sälja saffran till lägst pris.Snart ska ja få saffran från Iran och Azerbajdzjan.Det är mycke hög kvalite

Svar på tråden Saffran