• fia27

hur känns det när bebisen hickar i magen?

Hur känns det när bebisen hickar i magen?
    Är i vecka 21 och känner mycket olika saker i magen, men det e ju svårt att veta vad som är vad... =)

• Svar på tråden hur känns det när bebisen hickar i magen?
  • Phlippan87

jag kände inget jag kunde förknippa direkt med att bebis hade hicka förens nu de senaste veckorna, men väldigt rytmiska rörelser, lite "elstöts-känsla" över det hela tycker jag personligen

• Phlippan87

nu är jag i v.36, är ju mycket trängre för bebis nu så varje rörelse känns ungefär... men just den rytmiska något diffusa känslan kan jag nu i efterhand känna att man märkte av tidigare med, om än inte lika tydligt och lika "länge". nu kan det kännas i 20-30 minuter i sträck och jag tycker såsynd om bebis då eftersom jag själv hatar när jag har hicka

• Linganlotta

Jag tycker det känns som en extra puls som kommer inifrån magen! Det är mysigt!!

• fia27

Så kan jag också känna ibland, som ett extra hjärtslag nere i magen...
    ar funderat på vad det kunde vara, men då e det kanske bebben som har lite hicka då =) När började du känna det? Jag har känt det så i flera veckor..

• tängla

jag känner bebisen hicka ochjag är i v.19 :)
    Känns som liten elstöt ..hihi..pirrar till lite i magen varje gång

• Drömmerdrömmar

ett pickande" typ som en klocka om du tänker dig..

jag kände det otroligt länge och min dotter hickade enormt mycket i magen, och i slutet guppade ju magen när hon hickade..

det var nog det mysigaste med hela grav (hade en svår graviditet)

• Lillpluttan
    fia27 skrev 2009-11-24 08:46:26 följande:
    Så kan jag också känna ibland, som ett extra hjärtslag nere i magen...ar funderat på vad det kunde vara, men då e det kanske bebben som har lite hicka då =) När började du känna det? Jag har känt det så i flera veckor..
    har kännt exakt så! Måste ju var hicka???
  • Drömmerdrömmar
    tängla skrev 2009-11-24 09:08:59 följande:
    jag känner bebisen hicka ochjag är i v.19 :)Känns som liten elstöt ..hihi..pirrar till lite i magen varje gång
    det pirrar ju när bebisen kissar, eftersom bebisar oftast "ryser till"

när dem hickar gör dem ju det oftast rätt länge, men du kanske menar så
  • Lillpluttan
    Drömmerdrömmar skrev 2009-11-24 09:11:12 följande:
    det pirrar ju när bebisen kissar, eftersom bebisar oftast "ryser till"när dem hickar gör dem ju det oftast rätt länge, men du kanske menar så
    ja hickan håller på ett tag ;)
  • emelielj

Nu undrar jag också hur långt mellanrum det är mellan hickorna?
    Jag tror att min bebis hickar i magen nu men det är bara nån sekund mellan hickorna i så fall? Kan det stämma? Skrattande

Svar på tråden hur känns det när bebisen hickar i magen?