• Akvileja

Livmodern var tom

Trodde verkligen inte att jag skulle skriva här igen.... men nu har det hänt igen.... Har gjort fem provrörsbefruktningar, varav fyra resulterat i en graviditet (fyra FET och ett ET). Eftersom detta var mitt första färskförsök så hade jag lite större förhoppningar om att det skulle gå vägen. När graviditetstestet visade positivt den här gången blev jag knappt glad... bara orolig, det var ganska svagt men ändå positivt. Ringde ivf-mottagningen och bad att få komma dit och lämna blodprov istället för att kolla hcg-halten. De erbjöd mig ett VUL istället. Och det gjorde jag idag... Ganska snabbt såg läkaren att livmodern var tom Fy faan!! Jag hade börjat hoppas litegrann eftersom jag skulle varit i v. 6+6 och inte haft några blödningar eller andra komplikationer, så när jag såg en tom livmoder så kände jag mig lika tom. Allt mitt hopp övergick till förtvivlan på en millisekund. Jag vet inte längre hur mycket mer jag kommer att orka gå igenom, det känns som om jag inte har något att leva för... Ingenting är viktigt längre... jag har lust att ge upp...

• Svar på tråden Livmodern var tom
  • NinaNilsson

Usch säger jag bara, hoppas du har orken att fortsätta hoppas och får ditt efterlängtade plus. Kan det finnas en chans att läkaren sett fel, ett plus är ju alltid ett plus svagt eller starkt det är vad jag alltid fått höra.
    Kramar

• Snuttjulla

stackare, jag känner med dig. hoppas bara det går bättre nästa gång, och att du inte ger upp. Har du nån du kan prata med, som ställer upp som stöd för dig? ta dig tid, och var ledsen, mys i soffan och ta hand om dig!

• Akvileja
    NinaNilsson skrev 2009-11-23 12:50:39 följande:
    Usch säger jag bara, hoppas du har orken att fortsätta hoppas och får ditt efterlängtade plus. Kan det finnas en chans att läkaren sett fel, ett plus är ju alltid ett plus svagt eller starkt det är vad jag alltid fått höra. Kramar
    Just nu känns det inte som jag orkar mer, men får väl se om några dagar när jag gråtit färdigt för den här gången... Ja, ett plus är alltid ett plus, men det fanns inget i livmodern... Lämnade ett blodprov för att se hur hög hcg-halten är, så att det inte handlar om ett utomkvedes...
    Snuttjulla skrev 2009-11-23 12:55:37 följande:
    stackare, jag känner med dig. hoppas bara det går bättre nästa gång, och att du inte ger upp. Har du nån du kan prata med, som ställer upp som stöd för dig? ta dig tid, och var ledsen, mys i soffan och ta hand om dig!
    Jag har min älskade sambo som stort stöd. Han var med idag hos läkaren, men var tvungen att åka och jobba en stund, så just nu har jag ingen som kan trösta mig. Kommer att vara ledsen några dagar och kanske känner jag mig starkare sen, men just nu finns det inget som känns viktigt eller betydelsefullt i mitt liv....
  • Akvileja

Fy vilken dag det har varit... är helt mosig i huvudet av gråt och förtvivlan. Sambon kom hem tidigt så han har tröstat, lyssnat och tagit hand om mig. Funderar över varför jag inte börjat blöda, varför vi inte såg ett enda litet spår av en graviditet vid ultraljudet, hur vanligt det är med utomkveds vid ivf?! I vilken vecka märker man att man får utomkveds, om det nu skulle visa sig att jag drabbats av det oxå! Höjden av otur i så fall... tre tidiga missfall och ett utomkveds... vad blir man då? En på miljonen?!

• fruZ

Fy vilket elände ni går igenom! Livet är verkligen inte rättvist.

Jag har två råd; hitta en läkare som skriver ut Innohep eller Fragmin mot missfall trots att utredningen inte visat nåt fel och titta in här;

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Där kan du få stöd och mycket kunskap!

• Akvileja
    fruZ skrev 2009-11-24 18:53:01 följande:
    Fy vilket elände ni går igenom! Livet är verkligen inte rättvist. Jag har två råd; hitta en läkare som skriver ut Innohep eller Fragmin mot missfall trots att utredningen inte visat nåt fel och titta in här; www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html Där kan du få stöd och mycket kunskap!
    Tack för tipset! Undrar om det är lättare att få en läkare att skriva ut något av dessa läkemedel än vad det är att få nån att skriva ut Trombyl, för det har hittills varit omöjligt. Ingen tar mig på allvar känns det som...
    Ska läsa lite i tråden du länkade
    Tintene skrev 2009-11-24 18:58:35 följande:
    Fy vad sorgligt.... Skickar massa srtyrkekramar***
    Tack!
  • Viggo och pyrets mamma

Skickar styrkekramar, kan bara försöka att föreställa mig hur du mår just nu, hoppas verkligen att du en vacker dag får ditt knyte!

• Akvileja
    Viggo och pyrets mamma skrev 2009-11-24 19:09:17 följande:
    Skickar styrkekramar, kan bara försöka att föreställa mig hur du mår just nu, hoppas verkligen att du en vacker dag får ditt knyte!
    Har ju mått bättre kan jag säga... Tack, vi kommer väl försöka igen om ett tag... nån gång ska det väl gå hoppas jag... även om det känns helt hopplöst just nu.
Svar på tråden Livmodern var tom