ONT under höger revbensbåge!
Hej jag vill också vara med här, har skrivit innan i en anna tråd med samma namn.
Jag har ju också ont under höger revbensbåge och ut i ryggen och ibland lite ner på magen på höger sida. Jag tycker att det ofta blir värre när jag äter, men den skavande, molande, tryckande känslan är konstant mer eller mindre.
Jag har också blivit väldigt hård i magen den sista tiden, så hård att jag har fått en inre hemorrojd som smärtar ibland.
Jag har gjort datormografi på buken, ultraljud på buken, gastropskopi och tagit en massa blodprover allt har varit normalt.
Det de hittade var ett bråck på övre magmunnen men det trodde inte min läkare var orsaken till mina problem.
I och för sig har jag ju andra problem som jag själv tror kommer ifrån bråcket t ex
svidningar i magen, klumpkänsla i halsen, känns som att det knyter sig i halsmusklerna, ont i bröstkorgen mm.
Min läkare har varit inne på ngt med gallan men de kunde inte se ngn sten eller grus därför slog han bort den teorin, men jag själv tror ibland att det är den som ändå spökar. Har hört att man kan ha problem utan att man ser stenar el grus.
Jag har fått Lanzo att äta för svidningarna för att jag kanske har magkatarr. Det känns bättre i magen men känslan på höger sida har inte försvunnit utan bara svidningarna.
På måndag ska jag göra ett nytt ultraljud för att kolla gallan igen och jag ska få en tid till koloskopi.
Lite hur det går för mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag undrar vem som kommer att lösa vår gåta om våra högra sidor................