ONT under höger revbensbåge!
Hejsan!
Hoppar på den här tråden om det är okej? Har precis läst igenom alla inlägg både här i tråden samt tråden ni startade med och jag känner såååå väl igen mig. Mina symtom började efter att min son föddes och han är nu 11 månader gammal. Till en början kände jag av den molande smärtan ut i höger sida rygg bara någon gång, men nu känner jag av den dagligen. Jätte jobbigt!!! Dock är det värst på eftermiddagar och kvällar tycker jag. Hur är det för er? Har också en obehaglig känla av att det sitter något under höger revben, eller hur man nu ska beskriva det.... Var hos läkaren för ett tag sedan och hon trodde då att det hade med min mage att göra, då jag har haft problem med magen till och från väldigt länge. Hon sa att det förmodligen var magkatarr och jag fick en medicin utskriven (novaluzid). Denna medicin hjälpte inget vidare så nu testar jag en annan receptfri medicin (omeprazol) för magen. Ska äta den i 14 dagars tid och hjjälper inte den skulle jag kontakta läkaren igen. Får väl se hur det går. Har en känsla av att detta problem inte är någon magkatarr.....
Kommer följa er i tråden och se hur det går för er. Skönt att känna att man inte är ensam om detta!!!!