trix skrev 2009-12-14 13:51:30 följande:
Hej allihopa! Jag hittade er tråd när jag googlade på "ont längs högra revbensbåge" Jag känner så igen mig med er!! Känns så skönt att ngn annan har samma symtom för jag håller på att bli galen av det här. Till skillnad från er så har jag inga barn så jag kan inte se ngt samband med ngn felbelastning el liknande..På mig började allt krångla i juli, så har haft ont sedan dess. Det började med att magen gjorde ont, som mensvärk, sedan fortsatte det och gjorde mer ont längre upp vid solar plexus och har inte blivit bättre. På mig känns det som ngt trycker längs högra revbensbågen, jag kan även ibland ha väldigt ont när jag trycker där, speciellt om man andas in samtidigt. Är det så för er också? Jag har genomgått gastroskopi som visade sig vara helt normalt-inte ens magkatarr (konstigt nog så som jag går och oroar mig :) ) Jag har även gjort ultraljud på galla, lever, mjälte, bukspottskörtel, kroppspulsåder..Men inget konstigt! Var helt bombsäker på att de skulle hitta cancer..Har tagit massa blodprover och dem har också varit helt normala. Även avföringsprover för att se att det inte finns blod har varit normala. Jag har även ätit Omeprazol men har mått sjukt illamående av dem och haft sömnproblem så det slutade jag med. Det är så frustrerande att inte veta varför man har det här obehaget. Det gör inte jätteont men det är ett tryckande obehag hela tiden, konstant. När jag sitter o exempelvis kör bil kan det trycka jättemycket och även ut i ryggen på höger sida. Är väldigt orolig för att det är ngn cancer eller liknande..har till och med tänkt skelettcancer eftersom det gör ont vid revbenen! Hypokondriker som man är.. Jag har också funderat på att göra koloskopi men det tycker inte läkaren eftersom det inte är ngt konstigt med avföringen så kan det inte vara ngt allvarligare. Min läkare tror jag har IBS och jag äter nu varje morgon Inolaxol som är receptfritt. Har inte hjälpt ngt ännu iallafall. Är så orolig så jag kan inte sova, och allting känns olustigt...orkar typ inte tjata till mig mer undersökningar..HOPPAS DET LÖSER SIG FÖR OSS ALLA!! Vill ha det som det var innan sommaren !!
Välkommen hit =)
Visst är det trist att gå omkring och inte må bra. Jag ska göra en koloskopi den 28/12...får se om den visar något.
Mitt onda sitter över revbenet och ut i magen mot naveln. Känner ständigt av det, som ett molande tryck osv. Känner även av som stickningar/kliar över den området.
Har också gjort ul över magen men inget konstigt hittades..
Ibs? Jag trodde att man var tvungen att ha "dålig" mage för att få den diagnosen....