Inlägg från: Anonym (koloskopi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (koloskopi)

ONT under höger revbensbåge!

Till aprilmamma: Såg att du gjort koloskopi idag och undrar om det gjorde ont o så? Fick du nå medicin före som avslappnande el dyligt? Fick du köra bil sen?
    Jag ska oxå göra en sån, men vill helst inte.

• Anonym (koloskopi)

ok tack aprilmamma
    Jag är oxå "van" med undersökningar o dyl och har gjort en endoskopi utan nå medicin. men det här är ju ett större ingrepp. Har lite problem att få hämtning efter ingreppet, därav min undran om medicin. bor ca 4 mil från sjukhuset. Hoppas få det här överstökat snabbt!

• Anonym (koloskopi)

Ok då kanske jag ska göra så.

Endoskopi görs på samma sätt fast med en kortare slang som oxå förs in där bak
    men min läkare som gjorde det såg inte tillräckligt långt så han ville ha en ordentlig undersökning där man ser bättre och på en skärm. Detta skulle blivit gjort för längesen men min remiss blev liggande på HC och det var min fam.läkare som funderade vart min remiss tagit vägen så han började söka den, då visade det sig att den inte ens blivit skickad!!!!
    Spec mott ringde upp förra v och ville göra detta så snart som möjligt, vilket jag förstår eftersom jag hade blod i avföringsproverna.

• Anonym (koloskopi)

ok, tack Kanske ska sluta oroa mig då Tyckte oxå själva införandet va jobbigt då + att det var en manlig läkare, nu ska jag få en kvinnlig. Bara det känns bättre.

Svar på tråden ONT under höger revbensbåge!