Babybalo skrev 2010-01-21 09:17:28 följande:
Det är samma sak här. Gallan var det första läkarna uteslöt. Jag har gjort både ultraljud och datortomografi och har inget fel på gallan. Mina smärtor är inte eller hemska på det sättet som gallbesvär, utan mer som ett molande obehag. April mamma, jag har också en knöl på samma ställe som du beskriver. Denna upptäckte jag samtidigt som mitt obehag började i somras och trodde då att det var relaterat. Knölen visade sig vara min njure som sitter lägre än vad den normalt ska. Det är ganska vanligt att man kan känna njuren där när man trycker med handen. Njuren har ingenting (enligt alla läkare jag träffat) med smärtan /obehaget att göra.
Jaha, där ser man...jag trodde inte att man kunde känna njurarna eftersom dom sitter mer bak i ryggen typ =)
Men iofs så sist jag gjorde ul så kollade han njurarna via magen...och inte ryggen som jag trodde att man alltid gjorde.
Jag kan få lite ont där, men det kanske beror på att jag är där och trycker till o från =)
Får ju även om småhugg o ilningar däromkring i magen...även ont när jag sitter ner o tex matar William i sängen..som om att något kommer i klämm. Tänkte att det kanske är tarmarna som gör ont..
Tänk att få vakna o inte känna nått besvär alls..=) Drömmen....
Har köpts årskort på SATS nu, så nu ska jag träna o se om tex mina domningar i magen o ryggen försvinner..Har dock inte tränat på 5 år + många kilon så det blir lite att bita i, men skoj ska det bli. Spinning o Core i kväll =) Tjoohoo!!