• Anonym

Jag är så jävla trött på relationer nu! Varför vill han inte träffa mig?

idag vid halv ett får jag tag i min pojkvänn. Han svarar med en irriterande röst.
    För jag ringde några ggr efter varandra. Och han blev "störd".
    Bara förra veckan hette det "ring fler ggr, ibland hör jag inte telefonen/ljudlös"
    och nu hette det att han blev störd...
    Så sa jag "Men då hörs vi sen". Blev lite småputt för att jag hade saknat honom hela dagen och han uppenbarligen inte mig. Det lät som om han var nyvaken dessutom.
    Jag sa "ring mig senare."
    Han ringer mig två minuter senare och undrar varför jag ska bli så sur.
    Han tog det som en axelryckning när jag förklarade. Tänkte själv "vill inte bråka för detta, nu har jag berättat om min besvikelse.."
    Jag frågade honom med "jag saknar och längtar efter dig-rösten" - Får man träffa dig idag?

till svars fick jag: nej, inte idag.
    Han har inga planer idag eller imorgon.. Jag är ledig nu i eftermiddag och hela dagen imorgon. fram till 21.

"varför det"?, frågade jag.
    Och då var det att han hade haft sitt barn hela förra veckan och bara ville ta det lugnt idag.. klippa sig och liknande.

Det gör ont att höra.. Dom ända gångerna jag har hört något liknande är när vi har bråkat.
    "Men varför säger du saker som att det är tomt utan mig, och du saknar mig, när du frivilligt inte vill träffa mig?"

svaret han gav var att han saknade mig, men han ville ha en dag för sig själv..

Sen började han med snack som "detta är en dag"..

"jaha så vem ska du träffa då?" elak, onödig fråga.
    Men dubbelmoralen går inte ihop. Han mår inte bra av att vara hemma säger han, har ingen mat hemma och känner sig tom utan mig.. Vad han påstår.

Därför förstår jag det inte varför han inte vill träffas. Nu när vi la på så bestämde jag för mig själv att jag inte tänker höra av mig mera.
    Det är pisseväder ute. Mörkt och kallt. Underbart läge att tända ljus i hela sitt hem och bara njuta av varandra. Han har uppenbarligen inte samma känslor.

Jag skäms lite för mig själv och mina tankar.
    Idag på jobb satt jag och dagdrömde om honom, hela tiden. Jag känner mig så kär. Och vill bara njuta av honom.

Jag mår så illa av mig själv. Vad är det för män jag hittar och vill satsa på?
    Mitt ex gjorde något liknande. Ville inte "med ut".. Han var lastbilschaufför och kom sen mot slutet inte hem, fast han var nära.
    Visade sig att han hade sexchattat/telechattat med en tjej i ett halvår. Bestämde träff och allt.
    Mitt ex och jag hade barn, hus och volvo ihop. Mina drömmar var svenssonlivet. Han krossade dom bara sådär.

Min "nya" och jag har varit ihop i tio månader. Vi är särbos. Det gör ont i mig att sitta på jobbet och drömma helt förälskat om honom och sen får man höra "nääääeeee, inte idag".

----------------------------------------------------

Jag fattar inte varför jag inte får tillbaka den kärleken jag ger.
    Jag anser att jag är en bra flickvän. Jag är trogen, renlig, arbetsam, noggran, snäll och ställer alltid upp! Och sexet, finns inte mycket jag "inte vill testa". Och även nu så "respekterar" jag att han vill vara för sig själv.. fast det krossar mitt hjärta.
    Jag har med en öppen famn tagit emot hans barn. Jag ligger inte i något bråk med biomamman.

Jag vill också bara känna mig lika saknad, älskad.. Jag vill höra någon gång om att kärleken har samma drömmar.

Varför jag drar upp mitt ex i detta är att jag känner att de är lika när det gäller "detta" Han sa att han inte ville gifta sig.. månader efter vår separation började han prata att han ville satsa igen och denna gången med "ringar och allt".

Hade jag bara varit ute efter att leva svenssonlivet. Gift, hus och familj så hade jag gått tillbaka.
    Men det handlar inte om det.. Det handlar om att jag vill få tillbaks likamycket kärlek som jag ger bort. Det är förmycket begärt.. uppenbarligen..

Nu ska jag också ta hand om mig själv. Har ni åsikter så snälla skriv. Om ni känner att jag är helt blåst och dum i huvudet, så snälla använd era ord väl och tänk på tonen. Jag ville mest skriva av mig som sagt.

• Svar på tråden Jag är så jävla trött på relationer nu! Varför vill han inte träffa mig?
  • Anonym (...)

jag är nog som du.. känner också jag ger mycket och är nog en av de bästa flickvänner man kan ha, dock är INGEN perfekt så klart att jag har mina negativa sidor med. men annars är jag bra på alla sätt å vis... underbar!

men har nog aldrig kännt man får lika mycket som man ger. när man verkligen tycker om någon stark så känns de inte lika mycket tillbaka. de är trist.. och med åren och efter ett antal killar så har jag börjat hålla igen och stänga inne. försöker bara vara cool och låter dem styra skeppet och gör bara som dem gör, för att inte bli för mycket.

är väl de man får försöka göra..... men tycker endå man ska få visa känslor... fast man blir ju ledsen såklart när man inte får det man behöver NÄR man behöver det.

• dellelgarin

oj om min kille hade neggat ur på mig för att jag ville vara själv en dag hade jag kännt mig väldigt väldigt kvävd.

Sedan så är det väl så att alla människor inte visar kärlek på samma sätt.

Jag tror du behöver backa lite. Eller hitta någon som är lika krävande.

• Anonym (...)
    dellelgarin skrev 2009-11-23 14:54:47 följande:
    oj om min kille hade neggat ur på mig för att jag ville vara själv en dag hade jag kännt mig väldigt väldigt kvävd.Sedan så är det väl så att alla människor inte visar kärlek på samma sätt.Jag tror du behöver backa lite. Eller hitta någon som är lika krävande.
    tror nog de ha å göra me att man under en längre tid känner man inte får lika mycket kärlek tillbaka. iaf för mig.. då är de viktigare å få känna man blir prioriterad. men kanske inte är så för TS, men tänkte ba att de behöv int betyda att hon är krävande bara att de ha en förklaring varför man bli besviken över en sån grej.

för klart man måste acceptera en person behöver egentid.. de kan till å med jag som är väldigt kramig å kärleks-sällskapig behöva ibland.
  • Anonym (relationsmodell)

Du låter som en sådan där person som glömmer bort dig själv i ditt behov av att vara en bra partner.

Läs "Hemligheten" av Egil Linge och Jan Josefsson!

• Anonym

Du TS, jag tror ni är olika som personer. Jag klarar inte av att ha människor runt mig precis varje dag. Jag tycker om att få en dag för mig själv då och då så jag förstår precis hur din kille känner. Det betyder inte att jag älskar min man mindre, eller att din kille älskar dig mindre, utan att få vara ensam ibland är ett behov, precis som att äta och sova.

Min kille är tack och lov inte som du. Vi bor ihop, men även när vi inte gjorde det så var det aldrig några problem att få vara själv (ta en fika själv, gå på en bio själv osv) utan att han lackade ur. Nu mera så åker han bort ibland, eller går iväg till en kompis så att jag ska få lite ensamtid och det är jätteskönt.

Du kan inte ändra på din kille genom att kväva honom. Det enda som kommer att hända är att han tycker att du är jobbig och inte vill vara ihop med dig längre. Försök höra det han säger till dig. Detta är EN dag och han vill ha den för sig själv. Det handlar inte om dig, utan om honom.

Du skriver att du är en superbra flickvän, men om du inte ens kan ge honom lite tid när han behöver det så låter det ju inte så bra. Fundera på varför du inte känner dig älskad. Är det för att du verkligen inte är det, eller för att du har helt orimliga krav på den du är ihop med?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-23 15:01:15 följande:
    Du TS, jag tror ni är olika som personer. Jag klarar inte av att ha människor runt mig precis varje dag. Jag tycker om att få en dag för mig själv då och då så jag förstår precis hur din kille känner. Det betyder inte att jag älskar min man mindre, eller att din kille älskar dig mindre, utan att få vara ensam ibland är ett behov, precis som att äta och sova.Min kille är tack och lov inte som du. Vi bor ihop, men även när vi inte gjorde det så var det aldrig några problem att få vara själv (ta en fika själv, gå på en bio själv osv) utan att han lackade ur. Nu mera så åker han bort ibland, eller går iväg till en kompis så att jag ska få lite ensamtid och det är jätteskönt.Du kan inte ändra på din kille genom att kväva honom. Det enda som kommer att hända är att han tycker att du är jobbig och inte vill vara ihop med dig längre. Försök höra det han säger till dig. Detta är EN dag och han vill ha den för sig själv. Det handlar inte om dig, utan om honom. Du skriver att du är en superbra flickvän, men om du inte ens kan ge honom lite tid när han behöver det så låter det ju inte så bra. Fundera på varför du inte känner dig älskad. Är det för att du verkligen inte är det, eller för att du har helt orimliga krav på den du är ihop med?
    Vi är jätteolika.. Ser olika på allt.. Jag ger honom ensamtiden. Som jag skrev ovan bestämde jag mig för att inte höra av mig.
    Efter jag skrev trådstarten stack jag iväg och solade..
    Jag har ett barn som jag skrev tidigare.. Som är väldigt pappig.. Pappan träffar sitt barn 6 dagar i månaden. Och kan inte mer. För han är knappt hemma.
    Vårt barn pratar om sin pappa hela tiden. Och emellanåt kommer hennes riktiga "sakna pappa" perioder att hon säger/gråter ut att hon vill "hem" "hem till pappa".
    Jag har ingen kontakt med min mor.
    Så jag känner verkligen att alla vill ifrån mig.
    Jag glömmer inte mig själv.. I lördes var jag på "gille" med en vännina direkt efter jobbet.
    Var inte ens en månad sen jag var "ute" med en annan väninna..
    Och tro mig, allt det hade han fått och redan fått göra.

Jag känner att det var fel av honom att säga "jag saknar dig, det känns tomt utan dig.." Hur kan man då "vilja" vara tom?
  • dellelgarin
    Anonym skrev 2009-11-23 15:55:06 följande:
    Vi är jätteolika.. Ser olika på allt.. Jag ger honom ensamtiden. Som jag skrev ovan bestämde jag mig för att inte höra av mig. Efter jag skrev trådstarten stack jag iväg och solade..Jag har ett barn som jag skrev tidigare.. Som är väldigt pappig.. Pappan träffar sitt barn 6 dagar i månaden. Och kan inte mer. För han är knappt hemma. Vårt barn pratar om sin pappa hela tiden. Och emellanåt kommer hennes riktiga "sakna pappa" perioder att hon säger/gråter ut att hon vill "hem" "hem till pappa".Jag har ingen kontakt med min mor. Så jag känner verkligen att alla vill ifrån mig. Jag glömmer inte mig själv.. I lördes var jag på "gille" med en vännina direkt efter jobbet.Var inte ens en månad sen jag var "ute" med en annan väninna.. Och tro mig, allt det hade han fått och redan fått göra.Jag känner att det var fel av honom att säga "jag saknar dig, det känns tomt utan dig.." Hur kan man då "vilja" vara tom?
    du kan inte se att det kan vara skönt att sakna då?

Jag saknar min karl massor jämt men jag vill inte vara med honom hela tiden för det.

Ibland har vi båda ledig tid samtidigt (vilket händer mycket sällan) men låter ändå bli att träffas för att få sakna varandra lite.

Ensamtid är ju oxå olika för olika människor, har en vännina som har ensamtid som kanske är ett par timmar på en månad, det behöver hon för att må bra.

Jag behöver vara ensam flera timmar helst varje dag för att må bra. Men jag älskar min karl supermycket ändå.

Ni har obalans och behöver prata omdet, men inte när detta "problem" uppstår utan när allt är frid och fröjd.

Jag känner igen din känsla, jag hade den för min första kärlek, för jag hängde upp hela mig själv på honom.
    Det var inte bra för mig iallfall.
  • Anonym

Men det handlar ju inte om att alla vill ifrån dig. Det är ju inte ditt fel att ditt barn är pappigt. Om barnet var hos pappan skulle h*n ju sakna dig i stället.
    Det verkar som du mäter kärlek lite i hur ofta man vill ses och att du tror att om man vill vara med varandara varenda vaken sekund så betyder det att ma älskar varandra jättemycket. Men det kan ju lika gärna vara separationsångest eller något annat som gör att man inte vågar vara ifrån varandra.

Det är bra att du inte ringde honom. Men du lät ju inte bli för att du insåg att han har behov av att vara själv och att det inte har med dig att göra. Utan du valde att inte ringa för att du blev sur och besviken. Det är ju en helt annan sak. Det är ju ett försök att straffa honom för att han inte vill träffa dig idag.

Jag tror att det bästa du kan gör är att inse att alla är olika och detta har inget med dig att göra. Du kanske behöver jobba lite med din egen självkänsla? Om du får bättre självkänsla så inser du nog att detta inte handlar om dig och du kanske inte behöver ta det personligt att ditt barn längtar efter pappa eller att killen behöver lite ensamtid?

Anonym skrev 2009-11-23 15:55:06 följande:
    Vi är jätteolika.. Ser olika på allt.. Jag ger honom ensamtiden. Som jag skrev ovan bestämde jag mig för att inte höra av mig. Efter jag skrev trådstarten stack jag iväg och solade.. Jag har ett barn som jag skrev tidigare.. Som är väldigt pappig.. Pappan träffar sitt barn 6 dagar i månaden. Och kan inte mer. För han är knappt hemma. Vårt barn pratar om sin pappa hela tiden. Och emellanåt kommer hennes riktiga "sakna pappa" perioder att hon säger/gråter ut att hon vill "hem" "hem till pappa". Jag har ingen kontakt med min mor. Så jag känner verkligen att alla vill ifrån mig. Jag glömmer inte mig själv.. I lördes var jag på "gille" med en vännina direkt efter jobbet. Var inte ens en månad sen jag var "ute" med en annan väninna.. Och tro mig, allt det hade han fått och redan fått göra. Jag känner att det var fel av honom att säga "jag saknar dig, det känns tomt utan dig.." Hur kan man då "vilja" vara tom?
  • Anonym

han kanske inte känner så mycket för dig?

• Anonym

Sen tråden har han ringt mig två ggr.
    Och nu känner jag nästan som en av de sista skrev.. jag hör inte av mig för att straffa honom..
    Men det var egentligen inte meningen.

Jag kände bara att det blir så dumt att sitta i tele när man kunde träffas.

Jag känner att säger man saker som "det är tomt utan dig.. " "jag saknar dig" så vill man träffas när man har läge/tillfälle till detta.

=(

Svar på tråden Jag är så jävla trött på relationer nu! Varför vill han inte träffa mig?