• Nasse7

Inga hungerskänslor

Förra gången jag var gravid hade jag inga hungerskänslor alls under hela graviditeten. Jag var inte hungrig eller ens sugen på mat under 9 månader. Jag mådde inte illa, utan mådde tvärtom oförskämt bra hela tiden.
    Nu är jag gravid igen och det är precis likadant. Jag märker att jag är hungrig genom att magen knorrar, men inte är jag sugen inte.
    Är det inte mer vanligt att man typ är hungrig och sugen på mat hela tiden?
    Är det någon mer som inte känner några hungerskänslor längre?

• Svar på tråden Inga hungerskänslor
  • Ord blind

Var glad för det! Jag är hungrig jämt och vikten går spikrakt upp. I normala fall (när jag inte är gravid) är jag sällan hungrig nu kan jag äta lagad frukost, lagad lunch, middag och mellanmål och kvällsmål.... Inte roligt alls. Hade gärna sluppit hungerkänslorna!

• Pyttismamman

Haha jag var hungrig hela tiden, men jag var väl inte sugen på något speciellt utan jag åt det vanliga för att inte vara hungrig liksom.
    Jag åt ofta... fil med flingor vid 7-tiden, mackor vid 9, frukt vid 11, lunch vid 12,30, macka vid 14,30, frukt vid 17, middag vid 18,30 och sen fil innan sovdags....

Trots allt jag åt gick jag inte upp mer än 10 kilo, så antagligen behövde jag all denna mat.

Se till att äta regelbundet och gör ett matschema så du vet vad du ska äta, då behöver du inte fundera på vad du kan vara sugen på när magen knorrar.

• Belavon

Jag känner igen mig. Jag är inte heller sugen på mat, men när jag väl har mat framför mig så går det i. Men det är inte så att jag går och är sugen. Jag får påminna mig om att äta. Jag är i v6 så det kanske kommer. Har inte heller något illamående.

• AjLavJo

hej jag känner igen mig inte alls sugen på mat

sambon "tvingar" mig att äta,,, pga att jag e så himla trött men e mesta ja äter får ja i retur
    inge roligt alls

i morrn går ja in i v 7

PLUS den 12/11 -09
  • carola1977

Jag är oftast inte heller hungrig men mår väldigt illa ochvet att det blir värre om jag inte äter ofta så det är bara att tvinga i sig något. Trist, men kanske skönt att slippa bli sugen på konstiga saker mitt i natten . Hade inga cravings förra gången heller och går alltid ned i början av graviditeten, nu i v 14 har jag gått ned 7 kg och sedan upp 1 sedan jag blev gravid.

Svar på tråden Inga hungerskänslor