• Sommarljus

Slapp hud på magen efter förlossning? Hur länge?

Hur var det för er - blev er hud slappare på magen efter förlossningen?
    Gick det tillbaka och i så fall efter hur lång tid?

Antar att det har att göra med hur magen såg ut innan graviditeten, hur stor man blev, hormoner m.m. m.m.
    Jag tänker mig att magen i sig kanske inte blir riktigt vad den varit, men huden?? Den vet jag inget om.

• Svar på tråden Slapp hud på magen efter förlossning? Hur länge?
  • Minxy

Tja, magen var ju plufsigare, mjukare och slappare ett tag efter förlossningen, men sen ordnade det till sig hyfsat.

Men det tog ju några månader innan den såg ut som den gjorde innan graviditeten.....1 vecka efter förlossningen såg jag ut såhär:

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • Sommarljus

Tack! Man ser ju knappt att du fött barn ju! Än mindre en vecka tidigare...

Det är fan häftigt vad kroppen kan åstadkomma, att huden kan dra ihop sig så tex

• E17

Ja för mig är det 2.5 år sedan förlossningen och trots viktnedgång och träning får jag lära mig att leva med en volang, men det är ju olika för alla...

• Ninnis75

Hej.

Jag har alltid haft mullighet om magen och när jag väntade första barnet blev jag ändå glatt förvånad för inte blev det sämre. Fick lite små bristningar som nu bleknat. Magen va degig några månader efter men ändå fast.Det hade nog blivit mkt bättre om jag hade gått ner lite kilon i vikt. Jag hann tyvärr inte göra så mycket åt min vikt för när dottern var 6 månader blev jag gravid igen så nu väntar jag andra barnet i vecka 26. Efter den här förlossningen ska jag försöka hitta mig själv och gå ner i vikt i min takt som jag mår bra av men jag tänker inte få vikthysteri för jag vet att man orkar mer sen när man inte är gravid även om man har många kilon att jobba bort. Att gå ut med vagnen blir en naturlig del.

Ja kroppen är unik. Det är nog väldigt individuellt hur pass snabbt och hur mycket man går ihop. Mycket handlar nog också om hur tränad man är sedan innan man blev gravid och om det är första barnet eller om man väntat flera innan.

• Oktober Längtan

Jag fick barn för två år sen och min mage har aldrig dragit ihop sig helt :( Födde med urakut kejsarsnitt efter 24 timmars hårt förlossningsarbete, och huden runt ärret är rynkigt, har mindre känsel och "sladdrigt".

Jättetrist, men finns inte mycket att göra åt det. Fick något mycket bättre i utbyte :) 

• Hanna36

Min mage har aldrig dragit ihop sig som den var innan. Den är helt enkelt pösigare och hängigare..
    Har fött 3 barn, det första för 6 år sen, och det sista för 1 år sen.
    Tränar 3-4 ggr/vecka och har en strikt mathållning. Men magen är som den är, så jag tror inte jag kan göra så mkt mer åt den saken.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Disco

HIHIHI. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som efter förlossningen......Min mage såg ut som en vetedeg och kändes likadan, sådär som den känns när den jäser....helt fantastiskt roligt. Nu, efter ännu en graviditet är det ju "hud" över men inget som jag inte kan leva med. DEt skall ju synas att man skapt liv.....Så både hänget på magen och bristningarna bär jag med stolthet.

• DaxIgen

Min mage blev sig hyfsat lik, men inte riktigt lika platt(?) som innan. Tror att det nog beror mest på att jag kom av mig med träning och aldrig kom igång igen riktigt.

• mammielin

Huden är precis den samma som innan, ingen skillnad alls, det gick ihop sig på några veckor.

• mammielin

Ska tillägga att magen behöver minska några cm, men det behövde den innan grav oxå :)

• Meriall

Min blev som vanligt två veckor efter men jag hade inte så stor mage. Har hört att det kan ta upp till ett år ca för huden att dra ihop sig så mycket den kan.

• Kpax

Nio månader efter förlossningen blev jag gravid igen, då hade magen inte gått ihop ordentligt (huden). Jag får ENORM mage som gravid, och där jag har bristningar (den här gången över hela magen :( ) är hudens elasticitet förstörd, så jag tror aldrig huden kommer dra ihop sig.

Vissa ser ut som innan en månad efter förlossningen, andra går sönder fullständigt och får men för livet. Lös hud på magen är lindrigt, jag försöker tänka så och vara tacksam över vad min kropp kan, men det är svårt ibland :)

• ostpaj

Undra om ts är nöjd med sin mage 7 år efter förlossningen....

Svar på tråden Slapp hud på magen efter förlossning? Hur länge?