Nagellack som blivit segt...
Hej!
Råkar ofta ut för att mina nagellack hinner bli sega och trögflytande. Finns det något att åtgärda detta med så man slipper köpa nytt hela tiden?
// L
Hej!
Råkar ofta ut för att mina nagellack hinner bli sega och trögflytande. Finns det något att åtgärda detta med så man slipper köpa nytt hela tiden?
// L
Skulle det funka med lite aceton i?
Har för mig att jag gjorde det när jag var yngre. Nu har jag alltid nagellacket i kylen och det blir aldrig segt. Har haft några flaskor i flera år där.
Det finns särskilda produkter som är till för att förtunna nagellack som tjockant, jag vet att Orly har en som heter ngt med "Thinner" och Seche Restore finns också
Aha, ok, finns det att köpa på kicks eller?
Ingen aning, jag köper mina nagellack från Transdesign.com
Ta inte aceton eftersom det löser upp pigmentet. Men en thinner finns nog att köpa på typ kicks
Lovely L skrev 2009-11-25 12:46:53 följande:
mina nagellack blir också sega i kylen och jag har nagellack från både "bättre" och "sämre" märken...det kanske beror på hur kallt det är?
nagellackförtunnare finns på kicks.
Jag tycker att problemet är värre ju mindre flaskan är, men numera försöker jag att inte ha så många flaskor påbörjade, så problemet är ett minne blott
Har aldrig hört talas om att acetonet förstör pigmentet i nagellacket om man har ett par droppar i flaskan. Nagellack innehåller oftast aceton från början. Det är därför man tar bort det med aceton. Lika löser lika..
Några droppar aceton eller annan nagellacksremover gör susen. Onödigt att köpa speciella produkter.