Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Vad hjälper era tonåringar till med i hemmet?

Mina barn hjälper till efter förmåga redan från de är små. Eller hjälper till, de lär sig att de inte lever på ett hotell helt enkelt.

Tonåringarna, har diskdagar, de dukar av o på, går ut med hunden varje dag, hjälper till med tvätten, handlar, lagar mat, går ut med sopor, passar sin syster kortare stunder samt hämtar henne på skolan. De håller oxå rent på sin toalett och självklart på sina rum. Rummen däremot är mest deras problem..där skall vara dammsugit en gång i veckan, men utöver det skiter jag i hur det ser ut därinne.

• Majsan70
    Nena57 skrev 2010-01-28 11:03:15 följande:
    Hej alla glada! Skulle vilja ha tips om hur man får sin tonåring att städa sitt rum varje fredag! Som det är nu får jag tjata till mej det! det slutar oftast med att hon skiter fullständigt om hur det ser ut i hennes rum!Har försökt med att hjälpa till,bli förbannad och alla andra idiotiska ideèr,men tyvärr hjälper ingetdera!Ser ut som om det har gått en tromb genom hennes rum! Ska kanske förklara att hon är 15 år och att jag är ensamstående med henne!
    VARFÖR är det så viktigt att hon städar rummet varje vecka? Är där stökigt kan hon ju bara stänga dörren.
    Mina barn skall dammsuga en gång i veckan, men oftast så röjer de bara runt grejerna i samband med detta.  Förutom dammsugningen härhemma så skiter jag i hur det ser ut i deras rum för det är de som skall leva i det helt enkelt o själva måste komma till insikten att där måste städas.

Anledningen till att de måste dammsuga är för att vi har massa pälsdjur som fäller...och då även i deras rum. Annars hade jag inte brytt mig om det heller.
Svar på tråden Vad hjälper era tonåringar till med i hemmet?