• Aleathiel

Julklapp till farmor

Varje år har jag stora problem att hitta på en julklapp till farmor. Hon är ganska skröplig, och sitter därför mest hemma och läser böcker. Hon får alltid ett gäng böcker till jul och födelsedag, och därför skulle jag tycka att det vore trevligt med något nytt i år. Någon som har tips?

• Svar på tråden Julklapp till farmor
  • legolas666

har du barn låt dom göra ett avtryck i gips. det uppskattas garanterat.
    jag har gjort det till min farmor

• Birgitta2

Min mamma var också skröplig i slutet - och frusen. Hon fick en gosig filt och fårskinnstofflor. Tofflorna älskade hon!

• Audrey Hepburn

Jag ger min farmor samt min svärmor en väggkalender varje jul.
    Man väljer ut 12 fina bilder på tex släkt, vänner eller barn som betyder något för tex din farmor. Sen går man in på tex extrafilm.se och väljer fotokalender.
    Där kan du välja vilken månad du vill att den ska börja på men är det en julklapp är det ju smart att låta den börja med januari och gå hela året.
    Så väljer du bara vilka bilder som ska sitta på vilken månad och sen klickar beställ. Jätte smidigt och mycket uppskattat!

• Kaisa Kavat

Jag ger min mormor en premuration på korsordstiding. Jätte uppskattat. Hon ringer och tackar mig för tidiningen varje månad när den dimper ner.....

• Aleathiel

Jag och min bror ger faktiskt en väggkalender till farmor varje jul (precis en sådan du beskriver) men vi brukar ge varsin "egen" julklapp också. Tidningsprenumeration gav jag faktiskt till henne för något år sedan, det kanske är dags igen? Tror egentligen inte att farmor är så frusen av sig, men en filt tror jag nog att hon kan ha nytta av ändå. Tack för tipsen!

Svar på tråden Julklapp till farmor