maca75 skrev 2009-12-08 00:04:02 följande:
Kom ihop mig en smula med lillans mamma om den saken också. Vi har visserligen inget skriftligt avtal, men en överenskommelse om att det skall vara varannan (jämn/udda, men det är ju först nu det inte stämmer med varannan) vecka, med undantag för jul/nyår som skall vara vartannat år. Jag har udda veckor och det är min tur att ha lillan över jul, så det blev en del krångel kring det där. Mamman ville att vi skulle byta enstaka dagar fram och tillbaka under större delen av december, vilket jag tyckte verkade helt vansinnigt. Jag hade inte haft några problem med att fortsätta som vanligt varannan vecka (byta jämn/udda vid årsskiftet alltså), men det ville hon absolut inte.Det slutade med att jag sa att jag inte går med på allt flaxande fram och tillbaka. Ville hon byta jämnt så skulle vi byta hela julveckan mot hela nyårsveckan och därefter fick det rulla på som vanligt.Ibland blir också de mest triviala saker till en stridsfråga tyvärr.
Så var det för oss också. Man kan inte tänka ut i förväg att en sådan situation kan uppstå. Väldigt svårt för den som inte hamnat i tjafs om det att sätta sig in i att det kan bli något att bråka om... Just det, varannan jul/vartannat nyår gör det knappast enkare när almanackan ser ut som i år!