Lata tonåringar!!!
Hur mycket och vad gör era tonåringar hemma. Mina stora barn som är 18 och 16 lyfter inte ett finger här hemma. Deras rum ser bedrövliga ut och de städar inte sitt gemensamma badrum. Vi arbetar oregelbundet och det är ofta en ensam vuxen hemma på kvällarna. De står och tittar på och tjatar om att de är hungriga när vi lagar mat, alternativt tränger de sig emellan och brer ett gäng mackor. Äldsta tjejen kan sitta och gnälla om alla sina problem samtidigt som jag försöker göra läxan med ett barn och lagar mat med en 1-åring klängande runt benet. Helt likgiltig inför min situation. Lyssnar jag inte så blir hon sur. De suckar och stönar om de ska behöva se efter ett mindre syskon en liten stund, ringer hem och ber oss fixa klipptider, kolla upp tandläkartider etc. etc......Jag känner mig som en jäkla sambandscentral och jag har svårt att känna mig positiv till dem, eftersom de hela tiden vill ha saker! Ska man behöva ha det så här? Jag vet att gymnasiet är tufft, men har man tid att sitta vid datorn flera timmar per kväll så har man också tid att hjälpa till hemma!