• milli79

Ersättning med getmjölk?

Sonen har så svårt att ta bröstet när jag är nån annanstans än hemma. Har funderat på att ha ersättning i "nödsituationer" samt ev lite extra på kvällen. Eftersom getmjölken är mer lättsmält & lik bröstmjölken funderar jag på ersättning baserad på den (finns i hälsokosten). Men tror det står från 6mån.

Nån som testat? Har ni testat innan 6mån?

• Svar på tråden Ersättning med getmjölk?
  • kaffekatten

Det står om den ersättnignen i boken "friskare barn" av PEter Wilhelmsson. HAr inte använt själv, men det är sant att getmjölk är mer lik vår egen, både fett och saltmängd är lägre som vår mjölk.

Också intresserad av att höra av någon som testat.

• milli79
    kaffekatten skrev 2009-11-24 21:31:17 följande:
    Det står om den ersättnignen i boken "friskare barn" av PEter Wilhelmsson. HAr inte använt själv, men det är sant att getmjölk är mer lik vår egen, både fett och saltmängd är lägre som vår mjölk. Också intresserad av att höra av någon som testat.
    Ah den boken måste jag ju ha =), har andra böcker av honom, bra tips. Kommer du ihåg vad det står ang ersättning i den?

Ingen som använder getmjöksersättning????
  • milli79
    Jesster skrev 2009-11-25 13:18:08 följande:
    Inte testat men var tvungen att kolla vad det var för något. Den är från 4 månader biova.se/artikel-60111-produkter-41.html
    Tack! Undrar om det var den jag såg... men i texten står det:

"Eftersom getmjölkens proteiner liknar människans och är mer lättsmälta är denna välling ett utmärkt altenativ."

Att det är en välling, fast rubriken "spädbarnsnäring" Ja iallafall var det ju näring tillsatt osv... ska kolla upp, bra att det var 4mån.
  • Jesster

Mer lättillgängligt är ju annars då mjölkfri ersättning som finns på Apoteket eller Majsvälling som har låg laktos.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Cocco
    Jesster skrev 2009-11-25 13:46:21 följande:
    Mer lättillgängligt är ju annars då mjölkfri ersättning som finns på Apoteket eller Majsvälling som har låg laktos.
    Men laktos är ju inte svårsmält för ett spädbarn? Det är komjölksproteinet som är svårsmält
  • milli79

Köpte ersättningen men sonen vägrade... han tar inte heller nån annan ersättning. Bara till att fortsätta med amningen.

Svar på tråden Ersättning med getmjölk?