Blå läppar, hög feber
Sonen får alltid HÖG feber när han blir sjuk och har insjuknat igen i förkylning antar jag eftersom det är svårt att se VAD som gör att han har så hög feber.
Var till läkaren för senast några veckor sen och avslutade en pencillinbehandling för ca 10 dagar sen, han hade dubbel öroninflammation + halsont.
Igår så ändrade hans läppar färg till "blå", jag gav alvedon och färgen blev normal på 20-30 minuter. Han lekte/leker som vanligt och är ganska "speedad" som alltid..
Vad beror missfärgningen på? Har inte sett det något mer, hans allmäntillstånd är "normalt" frånsett att han inte vill äta så mkt mer än kräm/yoghurt, smörgåsrån, druvor, russin, majs. Är ingen hejjare på att dricka men dricker frivilligt.
Han har tänder som spricker fram, känner vassa kindtänder om man sätter in fingret i munnen på honom.
Han har 40-41 grader vilket inte är ovanligt och det märks mest på att han är VARM!
Han har det ALLTID jobbigt med andningen då jag antar att han har stora polyper, man hör honom jämt med sin "väsande" andning men läkaren anser att han låter normalt *suck*.. Alla som träffar honom frågar ju om han är sjuk pga son andning. Kan det vara det som gjorde blå läppar, att han fick dåligt med syre just då?
Ringer läkaren imorrn om inte febern går ner, jag har inte ringt än just pga hans goda allmäntillstånd.
Tack för svar // Lisa