• Anonym (Mia)

ekonomiassistent + konsult = lön????

Hej

Eftersom lön kan vara en känslig fråga ställer jag den här...

Ska på intervju imorgon för en tjänst som ekonomiassistent hos ett konsultföretag..

Någon som arbetar som konsult som kan berätta vad ni har i lön???

Jag arbetade på ett privat företag innan o då hade jag 25 000 kr och är 26 år gammal men kan tänka mig att det är annorlunda om man är konsult..

Även icke-konulter kan gärna svara..

Även i vilket län ni bor då detta kan spela in...

• Svar på tråden ekonomiassistent + konsult = lön????
  • Anonym (Mia)

*puff* ingen?

• AnnC

Jag har jobbat som konsult som "avancerad ekonomiassistent" på manpower, började då med 20.000 i lön när jag var 26 år. (hade även några års erfarenhet men det höjde inte upp lönen för det...) fick året efter en höjning till 21.200 kr. Inte heller någon höjdarlön. Däremot kan det ju leda till något bättre och det gjorde det här, jag fick tillsvidareanställning på ett av mina uppdrag och har nu ytterligare ett år senare 24.650 kr.
    25.000 kr är en ganska bra lön för ekonomiassistent. Får man fråga vad du hade för arbetsuppgifter då? Vilket konsultföretag ska du till idag? Berätta gärna hur det går, om det går att få upp lönen någorlunda! Alltid bra att veta! :)
    Jag jobbar i Göteborg förresten!

• Anonym (Mia)

Hej

Jag bor i Stockholm. Eftersom jag jobbade på ett stort telekom företag så hade jag lite olika arbetsuppgifter. Jag jobbade med t.ex. bokföring, gjorde bokföringordrar, tog fram olika underlag till olika samarbetspartners, fakturerade, betalade fakturor, gjorde avstämningar, mkt detektivarbete...

Idag ska jag till Uniflex men vi får se.... Jag är ju arbetslös sen 1,5 månad tillbaka så man ju nästan tacksam för vad som helst men vi får se...

• AnnC

Ok, jag tycker du helt enkelt säger att du haft 25.000 innan och att du så klart inte vill gå ner i lön, sen får de säga vad de kan erbjuda... det är svårt som när du säger att man blir tacksam för vad man än får eftersom allt är bättre än att vara arbetslös. Så det är inte lätt... men som sagt kan det också alltid leda till nåt bättre i framtiden om du inte får det du vill..
    Lycka till!! :)

• Anonym

jag är också konsult och är office manager och får 19.000 och jag vet att manpower tex lägger sig väääldigt lågt ner på ribban över löner..jag fick typ 0.5 % löneförhöjning och inte heller får jag betalt för röda dagar...det suger men jag trivs på mitt jobb och jag är glad att jag har ett jobb!

• Anonym (Mia)

Hej var på intervjun..

Gick bra... frågade vad lönen kunde bli... hon sa inget konkret.. då sa jag att jag började med 22 000 kr o fick 25 000 kr efter 6 månader på förra jobbet... Detta var tydligen för högt ansåg hon men jag skulle återkamma inom vilket intervall jag kan tänka mig ta ett jobb... så nu vet jag inte.. Tror inte jag vill ha mindre än 20 000 kr... Men men...

• AnnC

Jag tycker inte du ska lägga dig för lågt, säg t ex att du vill ha 23.000 då, de får ju ändå ge ett "motbud", har du tur kanske du får 21 eller 22. Säger du 20.000 så kommer de garanterat erbjuda typ 19.500.. det är verkligen skitsvårt, men tycker inte du ska säga det lägsta du kan tänka dig.. försök stå på dig lite, även om det är svårt i den situationen!! Hoppas det går bra :)

• Anonym (Mia)

Man blir inte anställd här som på vissa företag utan man blir anställd för endast det uppdraget och har alltså ingen garantilön tyvärrrrr...

Svar på tråden ekonomiassistent + konsult = lön????