• chamomilla

Hur anordna Hemlig tomte?

Tänkte presentera min familj för en ny tradition i år. Och jag har fastnat för upplägget med "Hemlig Tomte" men hur i hela friden går det till egentligen?

Själva lottningen är ju inte så svår men det övriga, inlämning av paket, utdelning av paket?

Någon här som har erfarenhet?

Jag mottaget tacksamt alla typer av instruktioner

• Svar på tråden Hur anordna Hemlig tomte?
  • Stårschan

Vad innebär det? Jag trodde att du skulle hyra in en tomte som ingen annan än du visste vem det var, men det här verkar ju vara någon sorts lek. Utveckla gärna idén.

Snart är det jul! Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet! (?!?)
  • chamomilla
    Stårschan skrev 2009-11-25 12:08:22 följande:
    Vad innebär det? Jag trodde att du skulle hyra in en tomte som ingen annan än du visste vem det var, men det här verkar ju vara någon sorts lek. Utveckla gärna idén.
    Tanken är att man lottar ut vem man får uppdrag att ge en julklapp åt.

Min tanke är så här:

Jag skriver ut lappar med namnen på alla som deltar. Det kommer att ståa typ "God Jul Camilla från din alldeles egna tomte". Då är det alltså till Camilla jag ska hitta en julklapp. Vanligast är nog en kostnadsgräns men den ska vi hoppa över inom familjen.

Sen ska alla julklappar slås in i likadant papper (här går jag nog in på överkurs men alla paket ska läggas i någon typ av kartong så att det inte går att utskilja vad det är genom att klämma på paketet :) ) och lappen jag drog ska fästas på paketet så att Camilla vet att det är till henne.

Paketen läggs sedan i smyg under granen och vid paket utdelningen gäller det att inte tillkännage vem du gett din gåva till :)
Svar på tråden Hur anordna Hemlig tomte?