Fotojulkort?
Någon som vet om man hinner få hem julkorten i tid om man tar kort på Lucia (11/12 på vårat dagis) och beställer med en gång. Julkorten skall väl skickas senast 16/12. Någon som vet om ett ställe med snabb leverans?
Någon som vet om man hinner få hem julkorten i tid om man tar kort på Lucia (11/12 på vårat dagis) och beställer med en gång. Julkorten skall väl skickas senast 16/12. Någon som vet om ett ställe med snabb leverans?
om du beställer genom fuijidirekt kan du hinna, om du besäller på fredagen får du bilderna på tid eller onsdag (16/12) då hinenr du lägga korten på brevlådan innan den töms, brukar vara runt 18 tiden så
Hoppas de går bra.
Gäller att man tar ett bra kort också då! *stressad*
Jag mejlar in via fujidirekts webbformulär.Ex mejlar jag in best en måndag.ligger korten i min låda på onsd,
Mina kort var försenade förra året då fotoföretaget tabbat sig och skurit bort halva texten på korten...
Hursomhelst så ringde jag till posten och frågade hur det funkade med julkorten och postgången. De sade att postar man med vanliga frimärken så har man faktiskt ett par dagar extra på sig oavsett. Om inte annat så står de röda postlådorna alltid kvar någon extra för de som inte är ute i god tid.
Med 6 kr frimärken istället för julfrimärken (5:50) så kan man posta till den 22 dec enligt posten men det är kanske dumt att chansa om man vill vara alldeles säker. Men den 20-21 borde fungera att posta.
Jo men det gäller ju bara inom Sverige med senare postgång. Ca hälften av mina julkort går utomlands, och då är det den 16:e som gäller ... Men tack för tipsen!