• Anonym (flata?)

Har jag blivit lesbisk?

Oj, jag tror jag har en flört på mitt jobb. Med en annan tjej! Har alltid betraktat mig som hetro. Bara blivit kär i män och haft hetroförhållanden. Och så plötsligt undrar jag om jag håller på att bli förälskad i en kvinna? Det känns som att vi flörtar på jobbet, mycket ögonkontakt, skojar ihop och så vidare. Hon är öppet lesbisk och jag vet inte om hon har partner eller lever ensam, men som sagt, det känns som att det är ömsesidigt.

Just nu är jag helt förvirrad. Förvirrad och pirrig. Vad ska jag göra? Det här är helt ny situation för mig. Snälla någon, vägled mig!

• Svar på tråden Har jag blivit lesbisk?
  • Anonym (flata?)

Ja, kanske. Men jag är ju 40 år och har aldrig känt mig dragen till en annan kvinna! Det känns helt konstigt ju.

• Anonym

Bara du själv som vet svaret på den frågan. Här är en tjej som är bisexuell. Om hon får dig att pirra så är det säkert något du känner för henne

• Anonym

Vill du ha sex med henne? Eller tycker du bara om henne som en väninna?

• Benu

Jag trodde den sexuella läggningen betraktades som medfödd. Alltså inget man blir.

Håller med de andra här. Hittills har du inte träffat någon annan kvinna som fått dig att känna som du gör nu. Eller så har inte andra omständigheter varit rätt för det.

Krångla inte till det för dig genom att placera dig i olika fack beroende vad du känner. Du är precis samma person som du alltid varit oavsett vad du känner eller väljer att göra med den andra kvinnan.

Att njuta av livet är bl a. att njuta av de positiva känslor man har.

• Anonym (flata?)

Nej, det klart jag egentligen inte tror att jag plötsligt BLIR lesbisk. Det var mer för att spetsa till det. Men jag är faktiskt rätt confused. Aldrig ha haft attraktion till en kvinna och nu bara... Fnitter!

#5: Njäe, inte bara som en väninna nej. Och egentligen KÄNNER vi inte varandra. Men jag vill hellre kyssa henne än bjuda henne på Aloe Vera-party!

• Anonym (flata?)

Benu: Bra svar! Dumt att krångla till det. Men.. Ja det känns väl inte helt okomplicerat att vid 40 fyllda bli attraherad av en tjej för första gången i sitt liv!

• Benu

Anonym (flata?) skrev 2009-11-25 15:01:13 följande:

Benu: Bra svar! Dumt att krångla till det. Men.. Ja det känns väl inte helt okomplicerat att vid 40 fyllda bli attraherad av en tjej för första gången i sitt liv!
    Du anar inte vilka konstiga ideer som dykt upp i mitt huvud vid fyllda 40.

Tror snarare att om man är öppen, vuxen och i balans så är det lättare för alternativen att göra sig hörda. Länge går vi ju och bär på föreställningar om hur det ska vara. Det är först när vi börjar ifrågasätta dessa som andra sätt kan bli möjliga att ens tänka.
  • Anonym (oxå 40)

Tror precis som du, Benu. Precis! Så har det varit för mig. Först NU klarar jag att se lite mer öppet på hur livet är för mig, vad mer som kan finnas, vad jag verkligen vill.

Svar på tråden Har jag blivit lesbisk?