Inlägg från: Anonym (flata?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flata?)

Har jag blivit lesbisk?

Oj, jag tror jag har en flört på mitt jobb. Med en annan tjej! Har alltid betraktat mig som hetro. Bara blivit kär i män och haft hetroförhållanden. Och så plötsligt undrar jag om jag håller på att bli förälskad i en kvinna? Det känns som att vi flörtar på jobbet, mycket ögonkontakt, skojar ihop och så vidare. Hon är öppet lesbisk och jag vet inte om hon har partner eller lever ensam, men som sagt, det känns som att det är ömsesidigt.

Just nu är jag helt förvirrad. Förvirrad och pirrig. Vad ska jag göra? Det här är helt ny situation för mig. Snälla någon, vägled mig!

• Svar på tråden Har jag blivit lesbisk?
  • Anonym (flata?)

Ja, kanske. Men jag är ju 40 år och har aldrig känt mig dragen till en annan kvinna! Det känns helt konstigt ju.

• Anonym (flata?)

Nej, det klart jag egentligen inte tror att jag plötsligt BLIR lesbisk. Det var mer för att spetsa till det. Men jag är faktiskt rätt confused. Aldrig ha haft attraktion till en kvinna och nu bara... Fnitter!

#5: Njäe, inte bara som en väninna nej. Och egentligen KÄNNER vi inte varandra. Men jag vill hellre kyssa henne än bjuda henne på Aloe Vera-party!

• Anonym (flata?)

Benu: Bra svar! Dumt att krångla till det. Men.. Ja det känns väl inte helt okomplicerat att vid 40 fyllda bli attraherad av en tjej för första gången i sitt liv!

• Anonym (flata?)

Jaa, det är kanske det som händer? Något som funnits, men inte gjort sig hört, har nu modet att komma fram. Kanske. Något jag inte ens själv märkt av förrän nu.

• Anonym (flata?)

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-12-09 20:00:46 följande:

Eller bara nyfiken. Behöver varken vara lebb eller bi, men nyfiken. Handlar kanske om "spänningen" i det hela?
    Kanske. Och nog sjutton är det spännande alltid! Pirrar i hela kroppen när vi ses. Magnetiskt. Men än har inget hänt.
  • Anonym (flata?)

Aha, det är en tanke. En bra tanke. Att testa om pirret håller. Ska försöka, men det är alltid en massa folk omkring oss när vi ses så det är svårt att börja prata om mer intima saker.

• Anonym (flata?)

Fint skrivet Baluns!

• Anonym (flata?)

Ännu har inget hänt. Hoppades på julfesten, men då kom inte Hon. Vi får se, fortsättning följer. Det känns iallafall som att vi båda söker oss till varandras sällskap så gott det går.

• Anonym (flata?)

Tack alla som delar med sig av erfarenheter och tankar. Det känns jättefint!

• Anonym (flata?)

"Nej alla ni män och kvinnor som har dragning tillvarann, utveckla inte dessa känslor."

Vilka ska utveckla sina känslor då? Inte homon och inte "män och kvinnor som har dragning till varandra"?

• Anonym (flata?)

Upprörd: Ta det lugnt. Jag förstår dina känslor och din åsikt, men JessicaA:s inlägg går inte att ta på allvar. Oavsett om det är ett troll (spekulerar inte! bara ponerar) eller någon som faktiskt är så inskränkt att den kan skriva något sådant är det inget som är värt uppmärksamhet från kloka människor. Så strunt i JessicaA tycker jag!

• Anonym (flata?)

JessicaA: Det står dig absolut fritt att tycka vad du vill. Känn dig välkommen!

• Anonym (flata?)

Jag har förresten fått veta att kvinnan ifråga (Och då menar jag inte JessicaA. ) är i ett förhållande. Blä! Så nu vet jag inte om vi hade en flört eller om jag inbillade mig.

Svar på tråden Har jag blivit lesbisk?