• Turboplingen

Ugnsfalukorv!

Har aldrig i hela mitt liv gjort ugnsfalukorv och vill nu göra det!
    Har ni några spännande recept på det =)

• Svar på tråden Ugnsfalukorv!
  • April Mamma

Snitta korven och stoppa i ostskivor och bostongurka i snitten. Häll sedan en burk med krossade tomater i botten på formen.
    Serveras med mos.

Enkelt o gott!

• Zafiren

Jag brukar snitta skåror (ej helt igenom) klicka i senap emellan. Sedan brer jag även ut senap ovanpå innan jag avslutar med att ha ostskivor i skårorna. Serverar detta med kokt potatis och senapssås. Eller så delar jag en falukorv i två delar. Skär ett långt snitt från ena änden till den andra. Klickar i bostongurka. Blandar sedan matgrädde med dijonsenap, salt och peppar. Häller sedan detta över korven och toppar sedan med riven ost. Hemmagjort potatismos till.

• Havsluft

Jag skär korven i skivor, men inte helt igenom. Sticker ner lökskivor och tomatklyftor, breder senap ovanpå och lägger på ostskivor. Bredvid korven lägger jag sedan mer tomat och lök samt äppleklyftor - det är jättegott till! Ca 20 min i 225 graders varm ugn. Serverar med hemmagjort, luftigt potatismos (och ev ketchup).

• Emilia82

detta brukar fungera (bor på åland så köper ugnkorv,eller länk korv....) men en burk gräddfil, en tsk körvel en tsk dragon....ca 2 dl riven ost...vad mer var det nu *funderar* lite salt och peppar.....ska kolla receptet strax i häftet mitt men gott är det=)

Svar på tråden Ugnsfalukorv!