Ugnsfalukorv!
Har aldrig i hela mitt liv gjort ugnsfalukorv och vill nu göra det!
Har ni några spännande recept på det =)
Har aldrig i hela mitt liv gjort ugnsfalukorv och vill nu göra det!
Har ni några spännande recept på det =)
Snitta korven och stoppa i ostskivor och bostongurka i snitten. Häll sedan en burk med krossade tomater i botten på formen.
Serveras med mos.
Enkelt o gott!
Jag brukar snitta skåror (ej helt igenom) klicka i senap emellan. Sedan brer jag även ut senap ovanpå innan jag avslutar med att ha ostskivor i skårorna. Serverar detta med kokt potatis och senapssås. Eller så delar jag en falukorv i två delar. Skär ett långt snitt från ena änden till den andra. Klickar i bostongurka. Blandar sedan matgrädde med dijonsenap, salt och peppar. Häller sedan detta över korven och toppar sedan med riven ost. Hemmagjort potatismos till.
Jag skär korven i skivor, men inte helt igenom. Sticker ner lökskivor och tomatklyftor, breder senap ovanpå och lägger på ostskivor. Bredvid korven lägger jag sedan mer tomat och lök samt äppleklyftor - det är jättegott till! Ca 20 min i 225 graders varm ugn. Serverar med hemmagjort, luftigt potatismos (och ev ketchup).
detta brukar fungera (bor på åland så köper ugnkorv,eller länk korv....) men en burk gräddfil, en tsk körvel en tsk dragon....ca 2 dl riven ost...vad mer var det nu *funderar* lite salt och peppar.....ska kolla receptet strax i häftet mitt men gott är det=)
Tack för alla tips =D