smyg skrev 2009-11-27 20:11:54 följande:
Jag blev paff idag när jag pratade med Anticimex. Han tyckte inte att jag skulle gå vidare med detta eftersom det är slöseri med energi och tid. Han tyckte att vi hade en plikt att lyssna på Anticimex när de sa att en fördjupad undersökning behövdes, även om det skulle betyda att klinkers skulle tas bort.Däremot har entraprenaden sagt att han skriver gärna ett brev där han beskriver utfört arbetet, och då kommer jag använda det för att visa att badrummet inte var fackmässigt utfört.I brevet kommer jag be om namnet på företaget som de påstår har utfört arbete fackmässigt.
Ursäkta men vad förväntar du dig för svar av anticimex? Deras affärsmodell bygger ju på en stege där första steget är en överlåtelsebesiktning där man kommer att riska allt. Först i nästa etapp går man mer på djupet.
Nä. Shape up nu, spotta i nävarna och sätt igång. Kontakta mäklarna och få dom att verifiera per mail att de har hört eller sett att säljaren hävdat att det var hantverksmässigt. Ta kontakt med en fackman på våtrum (helst en besiktningsman på fukt och inomhusmiljö, finns ganska många, pm:a mig om du vill ha förslag).
Sen skickar du över brev till säljarna. Och skicka det via mäklaren så du involverar han/henne.