• knäppgök

Bot mot illamående?!

Någon som har testat apotekets "magnet- armband" mot illamåendet? Min kompis som var här idag svor på att de i alla fall funkar mot åksjuka och sjösjuka. Det är säkert väldigt personligt, men hade varit kul att veta om det funkat för någon!

• Svar på tråden Bot mot illamående?!
  • Caar

jag har hört att det kan framkalla missfall, kanske bara är en myt men jag vågar inte testa.

• lindixen

postafen som finns på apoteket, hjälpte för mej;)

• Wavva

Seaband, TENS- hör med mvc först, postafen, ingefära

• Andrés mamma

Jag köpte postafen efter tips här - funkar klockrent!!

• doktorC

Vitamin B6 och ingefära hjälper en del enligt vetenskapliga studier

• Bippan

Jag har provat Seaband, verkar lindra det värsta. (Konstigt nog, för jag trodde inte mycket på det ärligt talat). Inga magneter, bara plastploppar som trycker mot handleden. Caar: Har aldrig hört talas om att det skulle vara farligt. Varför skulle tryck mot handleden orsaka missfall?

Postafen fungerar bra för mig men jag tar dem bara om det är riktigt jobbigt.

• Pilla70

köpte armbandet idag och det funkar direkt, inte helt men tar bdrt den värsta illamående toppen.
    har svårt att tänka mig att de framkallar missfall för de står på det att de är mot illamående vid graviditet och åksjuka.
    om de fanns minsta risk för missfall skulle ju inte apotekket sälja dem
    kram pilla

• knäppgök

Tack för era svar, det är väl bara att ge sig på olika
    kurer och se vilken som passar mig!

• Nina77

Caar!

Var har du hört att "Seaband" skulle framkalla MF?Kan väl aldrig tro på maken att Apoteket säljer armband som orsakar MF

• simi

kolsyrade drycker, fiberrik mat och citrusfrukter tycker jag har hjälpt litegrann.

• maho0822

Vad är Postafen, var finner man det?

• Caar

som sagt var nog bara en skröna men det var här på familjeliv jag läste det. nån som sa att det tryckte på nån punkt som kunde framkalla missfall.

• Bippan

Det verkar tyvärr vanligt att folk snickrar ihop egna teorier om vad som är bra och inte och sedan hävdar att detta gäller för alla andra...

• låjsan1

seabanden sitter på handleden men dom hjälper mig inte, spyr ändå....

• dramaqueen

Mina seaband lindrar illamåendet lite men jag kräks fortfarande på morgonen ...

• maho0822

Jag har oxå hört via en gravid vännina där läkaren avrådde henne från att ta åksjuketabletter då de var skadliga för fostret. vet inte om de menade just Prostafen.
    Dessa finns inte i Fass i alla fall så jag kan inte kolla, om de inte stavas lite annorlunda.

• dramaqueen

min BM rekommenderade Postafen och de finns i FASS, tyvärr hjälper de mig inte.

• bagheera

Ingefära hjälpte mig. Köpte tabletterna på hälsokosten.

Svar på tråden Bot mot illamående?!