Inlägg från: Tvillingar11 |Visa alla inlägg
  • Tvillingar11

Nyligen diagnostiserad

Jag är VÄLDIGT osäker inför framtiden! Jag fick diagnosen i maj detta år och sedan dess har jag ätit 4 kurer pergotime för att få ägglossning. Det har inte tagit på mig, jag har ingen ägglossning och mens. Sedan fick jag prova provera, som är som primolut nor, men fick mens väldigt sent efter sista tabletten. Nu har jag tagit, som du, primolut nor och jag tog sista tabletten i söndags och tyvärr fortfarande ingen mens, imorgon är dag fem sedan sista tabletten!!!
    När jag fått mens dock så ska jag äta pergotime för att försäkra att jag får ägg, sedan tar jag sprutor för att få dessa att växa. När de väl växt klart så får jag ta ägglossningsspruta.

Jag är väldigt ivrig och vill börja med denna behandling snart för att se om det fungerar. Dock så måste jag avbryta om jag blir överstimulerad och då får vi sexförbud och jag får ej ta ägglossningssprutan.
    Jag väntar och väntar på mensen, hoppas att den kommer snart så jag får sätta igång. sen om det blir överstimulering får man ta det då. Men om jag inte reagerar alls kommer jag få börja spruta och om det ej fungerar så återstår IVF.

Det blev mycket, men jag känner mig väldigt osäker inför framtiden. Givetvis hoppas vi på det bästa och att vi ska få hjälp snart! Men vi funderar på att ändå boka oss in på privat IVF snart, för att försäkra oss om att vi har ngt annat som väntar om inte tabletterna och sprutorna skulle hjälpa oss denna gång.

• Tvillingar11
    ckariin skrev 2009-11-28 21:33:27 följande:
    Jag har inte börjat äta pregrotime än. Väntar nog med det tills efter nyår.Hur är det med dom medicinerna, ingår de i högkostnadsksydd osv? IVF är det något man måste betala för själva också? Finns massa frågor och jag känner det inte som att de på gyn har tid för att svara på såna här frågor. Jag hade min senaste mens i juli 2009 innan dess så hade jag min sista mens under våren 2007 så jag behöver nog väldigt mycket medicinsk stimulans för att få igång min ägglossning... hur många kurer får man ta innan läkarna ger upp?
    Ja, pergotime ingår i högkostnadsskyddet. Jag tror landstinget bekostar ett IVF, men vill man ej vänta så länge (ca 2 år) så kan man betala själv.
    Jag är lite som du, har nästan aldrig mens om jag ej får det framkallat med tabletter. Pergotime tog inte på mig.
  • Tvillingar11

Det hoppas jag också, det är många som blivit gravida tack vare pergotime. Det är bara min och några andras kroppar som inte reagerar alls på dem. Konstigt. men det jag inte förstår är att vi som har pco har ju väldigt många ägg, varför äter vi pergotime? Är pergotime till för att garantera att det finns ägg eller är det till för att ge ägglossning? Varför får vissa inte ägglossning av den?

Svar på tråden Nyligen diagnostiserad