Nyligen diagnostiserad
Jag är VÄLDIGT osäker inför framtiden! Jag fick diagnosen i maj detta år och sedan dess har jag ätit 4 kurer pergotime för att få ägglossning. Det har inte tagit på mig, jag har ingen ägglossning och mens. Sedan fick jag prova provera, som är som primolut nor, men fick mens väldigt sent efter sista tabletten. Nu har jag tagit, som du, primolut nor och jag tog sista tabletten i söndags och tyvärr fortfarande ingen mens, imorgon är dag fem sedan sista tabletten!!!
När jag fått mens dock så ska jag äta pergotime för att försäkra att jag får ägg, sedan tar jag sprutor för att få dessa att växa. När de väl växt klart så får jag ta ägglossningsspruta.
Jag är väldigt ivrig och vill börja med denna behandling snart för att se om det fungerar. Dock så måste jag avbryta om jag blir överstimulerad och då får vi sexförbud och jag får ej ta ägglossningssprutan.
Jag väntar och väntar på mensen, hoppas att den kommer snart så jag får sätta igång. sen om det blir överstimulering får man ta det då. Men om jag inte reagerar alls kommer jag få börja spruta och om det ej fungerar så återstår IVF.
Det blev mycket, men jag känner mig väldigt osäker inför framtiden. Givetvis hoppas vi på det bästa och att vi ska få hjälp snart! Men vi funderar på att ändå boka oss in på privat IVF snart, för att försäkra oss om att vi har ngt annat som väntar om inte tabletterna och sprutorna skulle hjälpa oss denna gång.